Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 22 maj 2010

Älskar mina rutiner...

...men gillar utmaningen att vara flexibel.

Mitt schema är anpassat för ultraloppen jag ska springa. Meningen var att jag skulle få in 9 mil denna vecka. 2,5 dagar försvann i Berlin med arbete från 8 på morgonen till midnatt. Kunde inte motivera att ta bort en av de få sovtimmarna till löpning. Vore rent utsagt dumt. Alltså skulle jag sprungit 15 km igår, 25 km idag och 30 km imorgon. Men hallå - jag ska ju springa maran snart. Rutiner och processer brutna. Inga 7 mil på tre dagar här inte! Helomsvängning i tankar och träningsupplägg.

Nu väntar jag med spänning på en omplanering av schemat fram till 5 juni. Under tiden tar jag mig till Knivsta och hejar fram några klubbkamrater som ska springa Valloxen Runt.

Kroppen ställer upp på alla träningsgrejer jag utsätter den för - hoppas skallen hänger med i svängningarna så att inte löparhjärtat blir lidande.

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Löparhjärtat klarar mycket mer än lite omplanering och svängningar. I synnerhet ditt! Nu har du nytt fokus och en ny utmaning framför dig. Såna överraskningar är ju helt underbara! Du kommer att klara det galant!:-)

Anonym sa...

Jag tycker att det ör jättekul att läsa om din löpning, och jag blir sjukt inspirerad, så jag tänkte länka till din blog från min! Tack för att du gör mig sugen på att träna mer!

andrea sa...

Hej!

Just nu kan du vinna två burkar Diet Fuel som fungerar som måltidsersättning eller mellanmål vid viktnedgång och fettförbränning utan att förlora muskelmassa.

Titta gärna in och var med och tävla! http://andreahansson.blogg.se/2010/may/utkast-maj-23-2010.html

Lottar även ut ett somrigt halsband om det skulle vara av intresse!