Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 6 maj 2010

Det handlar inte bara om att Göra Gott...

...utan att nosa upp det goda och suga i sig lite!

...så svaret blev givetvis JA när brorsan ringde och frågade om jag kunde lämna Jonathan och Linnéa på förskola och skola imorse. Jag behövde vara där vid 7-tiden och såg min sovmorgon fladdra iväg. Men vad gör det när jag får så mycket energi tillbaka? Det handlar om inställning och hur jag väljer att tänka och uppleva. Små saker som gör en varm i hjärtat. En teckning av Jonathan. Det är förmodligen en farlig riddare med svärd i handen - men jag ser en glad kille med öppen famn!

Att får vara lite bus-faster är ju störtskönt. För man-får-ju-till-exempel-inte spela Nintendo på morgonen...

...men man-får-gärna-visa-hur-duktig-man-är på att cykla och visa vägen till skolan. Le nu och se ut som normala barn...

Sådärja – rätt unge på rätt plats. Tror jag. Och jag åkte därifrån nyboostad och glad. Livet leker.

P.S Hjälp till att hålla tummarna för lite bra väder på lördag – för då springer Linnéa förmodligen knatteloppet på Kungsholmen Runt.

Här är medaljen från förra året då hon sprang om löpare efter löpare och placerade sig på en andraplats i sin årskull - efter Smilla Szalkai (jepps Anders Master Szalkais dotter!). Stort – riktigt stort!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha vad glad jag blev av dina bilder på din brors troll. Cykelbilden kanon precis så känner jag mig ibland och önskar jag vågade göra =D Lycka till på lördag!! //J

kritan sa...

Hahahaaa... du är såååå rolig!

Ungarna ser ut att ha väldigt stor respekt för sin faster..

:-)
/kritan