Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 27 maj 2010

Backa bandet Ett å Två...

Backa bandet Ett.
Hm - borde kolla in vad jag gjorde de sista 10 dagarna innan Kungsholmen Halvmarathon så jag får samma formtopp den 5 juni... barajaghinnerså....

Backa bandet Två.
Vill särdeles dela med mig av måndagskvällen då jag, Sussie och Mattias ville vara fina för Commander Bruno på Nordic Military Training. Med tyllkjolarNu höll Bruno i Rookiepasset så vi fick köra ballerinakjolsvals för Snygg-Daniel istället. Alltså, jag vet att jag kallar alla för Snygg- men människor är överlag väldigt vackra. Och ja - jag har kommit till den åldern då det är helt okej att dreggla över vältränade överkroppar - även om jag här ser lite skraj ut för jag står för nära...(eller så ser det ut som jag ska ta en tugga vilken sekund som helst!)

Träningen gick i alla fall ut på följande:
uppvärmning bort till skidbackedelen vid Fiskartorpet. Den är brant och har halvhögt gräs. Eller... gräs och gräs. Det gröna var mest brännässlor. Brännässlor där de små sovande myggen bor. Vi väckte dem rätt snabbt. Vi delades in i 7 "lag" där teamarbete stod på agendan. En person åt gången fick vila och jag hamnade i samma grupp som Åsa, min exmake Oliver och Johan. Sedan var det full fart med följande övningar:

300 armhävningar (riktiga med bröstet som ska snudda i marken. Hängpatt=fördel)
400 Situps (Hela vägen med armarna över huvudet och toucha fötterna)
500 benböj (djupa. Hängrumpa=fördel)

Detta skulle fördelas på 4 personer med en ständigt vilande. Hålla ordning på antal och peppa varandra. Mellan övningarna skulle laget gemensamt ta sig springandes uppför den branta nässelbacken... ja, jag hade 3/4 tights... Vi fick springa en bra bit upp, sedan ner och ta itu med nästa övning. Jag försökte göra fler situps för att slippa för mycket benböj eftersom jag skulle kuta Milspåret på tisdagen. Gick sådär. Mjölksyra i ben av övningen plus den branta löpningen.

Uppställning halvvägs för att få instruktioner om hur riktiga benböj görs.

Fantastiskt roligt pass och Daniel är en klippa som kommer ihåg allas namn och peppar på ett fantastiskt positivt sätt. Nja... tills han sa "Bra-som-fan!" att den närmaste vägen tillbaka till ÖIP var att ta sig över den branta kullen. Vid den tidpunkten var ju redan benen som geléhallon...

Prickiga ben från bränniga nässlor, mer kli på kroppen från de förvirrade myggen som bet och sög. Härligt pass och magen brinner banne mig fortfarande. Av träningsvärk.
Så här stark blir jag av NMT. Försökte styla lite för Eric. Gick också sådär. Tyllkjolen skakade av de möra benens insats.

Ikväll ska mina vänner från IF Linnéa få en light version av detta. På kärleksfullt löparvis.

1 kommentar:

Anna (Orka mera) sa...

Så fina i kjol och allt! Verkar vara ett riktigt toppenpass!