Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 24 oktober 2008

Storm på Åland...

...själv är jag fastskruvad i Stockholm i helgen.

Stort lycka till alla ni som springer milen, halvmaran och Maran på Åland i helgen. Jag håller tummarna för Nix och Masse för att deras ihärdiga träning ska visa resultat.

Vidare önskar jag att Tone får revansch och kör halvmaran på 1:45:00.

Duracell-Karin spränger, förlåt springer, milen i vindens hastighet - no doubt.
Alla ni andra som jag känner och som ska springa - jag håller på er!

Mest pepp skickar jag till min löpelev Sussie som ska springa milen på 55 minuter. Hennes förra personbästa är 66 minuter. Jag vet att hon kan, det ska mycket till för att hon inte ska greja det. Fina backintervaller, ett jävlar anamma och grym mental träning ska banne mig sätta fart på Åland. Till och med den utlovade stormen kommer mojna när hon skriker sig över mållinjen! Alla ni som ser Sussie, ge henne pepp, klapp på axeln, lycka-till-kramar och hjälp henne nå sitt mål. Jag hjälper till från fastlandet. (jag tycker i ofs att pb på 65 minuter också är en bragd... men säg inget till henne om det ännu.)
Hon ser ut så här:


5 kommentarer:

Mayumi sa...

Jepp, jag ser alltid ut som om jag håller på att somna i löpspåret!! :)

Nix sa...

Sussie:

Leta reda på oss på båten - om du vill ha sällskap. Det bör vara fullständigt omöjligt att missa oss...
Följ ljudet bara ;)

Tack Mia. Jag hoppas på mirakel!

Masse sa...

Jag hoppas på något mer än mirakel. Vad är nästa nivå?

Anonym sa...

Tack för det! Jag åker i morgon biti. Hoppas att det går bra. *kram*

Anonym sa...

Tack underbara Mia, lyckades ju pricka in hösten förkylning så något PB eller revansch blev det ju inte men det var kul ändå:-) Vad är det med mig och tävlingar? Nya friska tag i TSM ska bli skönt med bara träning ett tag nu:-)

Stor Kram!!!Tone