Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 9 juli 2009

Veckans IF Linnéa-träningar

Jag går inte bara omkring och funderar, jag tränar lite också.

Tisdag:
Annorlunda intervaller på bana - Zinkensdamms IP. Efter 4,5 km uppvärmningsjogg och löpskolning instruerade Erik oss till följande intervaller:

Block 1
1*1600 meter = 1600m (4 varv på banan) 1 minuts ståvila till nästa block.

Block 2
2* 800 meter=1600m, 30 sek vila mellan intervallerna. 1 minuts ståvila till nästa block.

Block 3
4*400 meter=1600m, 30 sek ståvila mellan intervallerna. 1 minuts ståvila till nästa block.

Block 4
8*200 meter=1600m, 30 sek ståvila mellan intervallerna. Sedan slutkörd.

Eftersom jag låg efter med jobbet hakade jag på uppvärmningen och de första två blocken, cyklade därefter hem och jobbade bort min arbetsprestationsångest.


Torsdag
Medelhård distanslöpning: 7 km på 35:43. Snitt 5:06/km. Löpskolning och styrkeövningar för överkropp och core: armhävningar, dips, rygglyft, situps och plankan.

På lördag ska minst 16 Linnéaner invardera Muskö och springa Musköloppet (10km) - givetvis har vi vår hejarklack Gose-Kattis och Supporter-Evelina på plats! Men först ska jag köra en morgonjogg med Ken och leta upp hans löpform som han säger sig ha tappat någonstans.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Funderar oxå på att springa Musköloppet i morgon. Måste ju väga upp snedfördelningen av alla Linne´aner ha ha ha! Fast Cattis hejar nog lite på mig oxå, hon är ju delvis TSM(du menar väl Cattis med C?)
Fick tips om loppet i lördags av en av tjejerna i H-J som verkade ha anknytningar till Muskö eller hon kanske oxå var Linne´an(eller båda).
/Kalle.
Psst... för att inte skrämma bort allt motstånd bör du ändra tiden på torsdagens 7 km:s löpning hi hi!

Magdalena sa...

Lycka till på lördag! Vilka tuffa intervaller ni löpte!

MarathonMia sa...

Kalle: hihi - missade en liten siffra där :) . Jo Catti kommer nog också - men vi har en Kattis med :) så då blir hejarklacken desto större! Ana springer Musköloppet (H-J-tjejen) hon sprang inte för IF Linnéa förra året men nu gör hon det!

Magdalena: Tackar - kan behövas - jag har glömt bort hur man springer snabbt!

Monika sa...

Lycka till i Musköloppet! Hade själv tänkt vara med, men annat kom emellan, så det får bli ett annat år.
Vill också passa på att gratulera till fina prestationer i de ultralopp du varit med om! Imponerande!
Hälsningar från Monika (bloggläsare som du pratade med som hastigast i samband med Kungsholmen runt)

MarathonMia sa...

Monika: Hej! Vad synd att du missar Muskö - det är ju så mysigt där. :) ses nog igen! det kommer ju fler lopp! Tackar för gratulationer.

Snorkkis sa...

Lycka till, och ha så skoj på Musköloppet. Jag fortsätter sura över att jag måste vila, men hoppas att jag kan haka på någon Linnea träning nästa vecka.

Anonym sa...

Lycka till på Muskö! Själv har jag bara varit där på flottbasen, aldrig sprungit, men det kanske kommer.