Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 22 juli 2009

Jag är så het!

Skit också.

Jag är febrig, har huvudvärk och nyser. Tredje dagen i rad nu. Inte ont i halsen. Det har inte hänt sedan Dackefejden (1542-43) att jag varit krasslig (peppar peppar ta i trä).

Nu är det häxbrygder och frukt som gäller - för klockan 12 på lördag är det jag som står startklar på Hallsbergs 6-timmars. Pigg fräsh och så där pratglad som vanligt.

20 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Usch! Glass, honungste, färskpressad juice och godis är medicinen :) Krya på dig!

funrun sa...

fan, jag upptäckte just att jag snorar lite mer än vanligt... Hoppas bara det är köksstolmåleriet som gjort min nos lite ur spel...

Vad kör du med för häxbrygder? Kan man få härma?

Fredde sa...

Usch, jag är precis som funrun lite mer snorg än vanligt. Min härliga magsjuka med feber hade jag dock förra veckan. Sist det hände var också under Dackefejden (tyckte jag såg dig stå och feberyra där någonstans).
Det är ju inte roligt att springa om man varit sjuk dagarna innan. Det tar ju litet tag för kroppen att komma tillbaka på banan.
Krya på dig.

funrun sa...

det är säkert det här väderomslaget som gjort oss ömtåliga.

MarathonMia sa...

Andréa: Lägger genast till glass och godis på listan :)

Funrun: Stolmåleriet är det helt klart. jag ska testa att dammsuga...

Frdden: DU Smittade mig då! Jag kommer ihåg det så väl när Nils Dacke kom ridande och jag trodde jag var allergisk mot hästar...

Funrun: Sover illa av vädret. Grrrr.

MarathonMia sa...

Jojusstdet -Häxbrygden.

Koka ingefära länge - drick som te (med honung - fast jag har inte ont i halsen).

Gör smoothie på färska jordgubbar, apelsin, ingefära och citron.

Massor av spenat, avokado, sockerärtor och tomat. - yummie.

Och Alvedon.

funrun sa...

Note to self:
Måste komma ihåg att Hallsberg INTE är vårt big event den här sommaren... Bättre att vara frisk på Vertex/GAX än den här helgen!

*springer till affären och bunkrar godsaker iaf*

MarathonMia sa...

Not to self: Hallsberg är TRÄNING - GAX är viktigast. :)

* ta inte slut på allt på Daglivs *

Anonym sa...

-Var är Mia?
-Hon är sjuk!!!
-Va!, hon som ALDRIG är sjuk?!!
-Och hon som ska SPRINGA i helgen!!
-Hoppas det inte är svininfluensan,
hon har ju ändå varit ute och rest en del på sistonde!(peppar peppar ta i trä).
Ja, så gick snacket igår på träningen.
HOPPAS DU KRYAR PÅ DIG!!
Har själv haft en svag tanke på att springa i Hallsberg men känner faktiskt oxå något "krypande" på gång i kroppen , så vi får se....
/Kalle.

Anonym sa...

Usch, det är inte roligt att vara sjuk och speciellt inte såhär mitt i tävlingssäsongen...
Krya på dig! Har inga häxkurer att erbjuda tyvärr!

Hamberg sa...

Hoppas det bara är nån vek basilusk som du snabbt besegrar!
Krya på dig nu! Kram!

Carina sa...

Trist!! Hoppas alla dina häxbrygder driver det onda ur din kropp och ger dig massor med extraenergi. Krya på dig och ha en skön "joggtur" på lördag.

MarathonMia sa...

Kalle: Äshc då - en liten släng av svininfluensan har väl ingen dött av.. eller? Jag blir bättre och bättre för varje minut - det glädjer mig att ni ställde diagnos i min frånvaro - då var jag ju nästan närvarande... :) Klart du ska med till Hallsberg - det får du inte missa efter alla roliga ultrainsatser! Kommer bli 6 timmar buffébord!

MArathonJohan: Jag är extremt dålig på att vara sjuk - ser till att hoppa ur eländet på direkten!

Malin-darling: Jag kör alla partytrix med basilusken!

Carina: tar tacksamt emot din energi :)

Elin sa...

Krya på dig Världens Bästa Mia :)

Träningsglädje sa...

men krya på dig nu för i h-ete!!!!

:)

farsan sa...

Äntligen kommer min expertis till nytta!

Vila!

Jag brukar försöka träna bort det och det brukar gå sådär...

MarathonMia sa...

Elin: Tackar!

Träningsglädje: JA baske mig det ska jag göra!

MarathonFarsan: vadhettedetsadu? Klart jag vilar. har ju följt din olycks-svit...

Annelie sa...

krya på dig!

Annelie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MarathonMia sa...

Tackar för omtanken Annelie