Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 1 juli 2009

Det här med att springa långt...

...och vara en del av ultragemenskapen är en alldeles speciell känsla!





Att springa långt är olika distanser beroende på person. Det kan vara 5 kilometer för en och 5 mil för en annan. Men att lägga till distans till det man redan klarat av är alldeles galet härligt. Jag känner mig i alla fall superduktig varje gång jag lägger till en kilometer!


Känner du för att testa så är det bästa tillfället på lördag! Då arrangerar IF Linnéas Ultradrottning Hornstull-Järna för andra gången. Kolla info på hemsidan!


Förra året debuterade jag på det träningsloppet. Mitt i skogen passerade jag marathondistansen tillsammans med bland annat Christian Ritella. Det kändes stort.


Alla som kan jogga 5 km kan vara med. Möjlighet att hoppa av och ta tunnelbana eller pendeltåg hem finns var 5:e kilometer ungefär. Det är störtskönt! Jag lovar!

Välkomna!

3 kommentarer:

Snabba Fötter sa...

Att du orkar! :-)

Magdalena sa...

Stort grattis Mia till 12-timmars. BRa jobbat, grattis till andra platsen! Du beskriver såna lopp så levande och med så stor glädje att jag blir sugen såklart!

Anonym sa...

Verkar som om sån här "spontanultra" är mycket större i Stockholmstrakten än här i Göteborg! Synd, hade varit kul att vara med...