Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 23 juli 2009

På träningsfronten inget nytt...

...men på planeringsfronten har det skett massor.

Att vara febrig och inte kunna träna ger mertid. Mertid ger mer tid åt tankeverksamhet. Det kan dessutom tänka sig att det satt sig en liten förkylningsbaskilusk på huvudet för det jag har finulat på är inte direkt normalt

1. "24 timmar i Rörelse" - en liten utmaning som Bruno kom på och jag slängde mig handlöst in i.

2. Anmält mig till FootRally 2010 - där jag ska kicka rumpa

3. Planerat kilometer för kilometer för GAX100 miles.

Nu återstår 2 dagar till Hallsberg, undrar om jag hinner hitta på mer tokigheter under tiden eller låter hjärnan fokusera på jobbet istället....

9 kommentarer:

Fredde sa...

Har du läst Stephen Kings "Marathonmarschen"? Om inte kan det vara inspirerande läsning inför footrally.
Jag tror jag ska hetsa någon av mina kompisar att vara med så att jag får åka följebil. Att promenera är inget för mig :)

Elin sa...

Du hittar på nya äventyr hela tiden, tror inte det var nyttigt för dig att vara febrig :)

Träningsglädje sa...

foot rally låter galet (kul)! vad är 24-timmarsgrejen??

Christoffer Hedlund sa...

Footrally here i come! Fasen va kul det kommer att bli :)

MarathonMia sa...

Fredde: Jag kanske kan lyssna på den som ljudbok när jag promenerar?

Elin: sant - min feber sätter griller i huvudet på mig.

Sara: 24-timmarsgrejen upplagd :)

Christoffer: Välkommen! (precis som om jag arrangerade -hehehe)

Anonym sa...

Fotrally! Coolt! Där gäller det väl att ha pannben antar jag. Måste genast ta upp detta evenemang med diverse äventyrligt folk på jobbet. Känns som en fräck grej!

Snorkkis sa...

Ja Footrallyt - känns absolut som något av den aktivitet som är för galen för att låta bli. Det som jag är lite fundersam över är dock om det inte blir tungt när man bara går... fast man kan ju förstås småjogga också så att benen inte blir helt knäppa.

Ingmarie Nilsson sa...

Det är ett friskhetstecken att orka tänka på så mycket rörelse! :-) Är man riktigt sjuk så orkar man max tänka på att förflytta sig mellan sängen, toan och ev. köket...

Micke sa...

Fotrally är ju skitcoolt, synd att det var så fasligt dyrt bara. Dessutom kraftigt inspirerat av marathonmarschen. Lite skillnad på pris och straff om man inte håller farten bara. =)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Long_Walk