Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 3 juli 2009

Run och After Run.

Torsdag, stekhett och IF Linnéa = najs.

Jag har kännt mig superirriterad, nästan varit jetlag och haft problem att äta normalt sedan Trollhättan. Egentligen borde jag väl ha styrt in sömnen på 8 timmar, bara ätit snäll mat i små doser och tagit det lugnt i veckan.

Det är så mycket jag borde.

Men i fint Mia-manér klämmer jag in hur mycket som helst! Slopar sömnen, fyller på med felaktig mat, men är åtminstone smart i min träningsåterhämtning. I tisdags cyklade jag 2 mil medan klubbkamraterna körde 800 metersintervaller och igår var det dags att snöra på sig löpardojjorna. Benen var oförskämt pigga och träningsupplägget var 15+15+15+15, där den första kvarten är uppvärmnin, den andra kvarten ska gå lite snabbare än komfortzon, den tredje kvarten ska gå så fort så att man nästan svimmar - sedan är den sista kvarten nedjogg och återhämtning.

Jag insåg direkt att jag inte skulle kuta någon kvart i 4 minuterstempo - jag vill inte gå sönder. Jag såg snabbt till att hitta någon som behövde pepp/piska - kvällens måltavla blev Carina :). Hur det gick får ni läsa här.

Efter avslutat pass doppade sig några i vattnet, jag doppade bara benen, sedan tog vi en After-Run-Beer iförda löparkläder på kvartershaket vid Zinken. Vi var 22 som tränade och säkert över 30 som var ute och ölade tillsammans. Det var en superskön känsla med samhörighet. Löpningen gick jättebra och jag känner mig återställd för att kunna leda en av grupperna tillsammans med Tone i morgon när vi tar Hornstull-Järna.
Långsamt, långsamt jobbar jag bort mitt dåliga humör.

7 kommentarer:

Träningsglädje sa...

åh vilket kul upplägg. och åh tänk om jag ändå vore grupplöparmänniska och bodde kvar i min etta vid just zinken... :)

Jäkligt strongt att springa Hornstull-Järna i helgen. Snacka om att du gör skäl för ditt namn!!

Magda Gad sa...

inte för att komma här och vara pessimist, men det låter farligt nära överträning. var rädd om dig, vi vill ju ha vår superwoman i behåll.

Snabba Fötter sa...

låter riktigt najs med after run öl. det skulle jag kunna tänka mig. :-)

det hade vi aldrig när jag sprang med linnea.

Snorkkis sa...

En mycket klok tjej som jag känner brukar ha mottot "Var sak har sin tid". Så är det nog; och visst är tjejen klok!

Carina sa...

Det var helt enkelt en härligt kväll.

Hoppas att du sover ordentligt inatt, det låter som om du behöver det. Så ses vi utvilade och glada imorgon bitti. jag längtar efter att få slå distansrekord.

Anonym sa...

Afterrunbeer låter riktigt trevligt. Sånt finns inte i göteborg vad jag vet ;). Är jag i stockholm hakar jag på någon Linneaträning. NU finns föresten ett något försenat Trollhättaninlägg på min blogg. Du fastnade nästan på en bild, men du var för snabb ;)

Kör hårt och lycka till med nästa utmaning!

MarathonMia sa...

Träningsglädje: :)Du skulle passa in i IF Linnéa med din inställning - du skylle bidra grymt - men jag tror som sagt heller inte är du är guppträningsmänniska på det sättet.

Magda: sant. jobbigt. sant. jobbigt. Jag ska lyssna på kroppen och vila ordentligt.

Snabba Fötter: Den där After-ölen var det många som gillade. :) Var du med i Friidrottssektionen?

Snorkis: Ja - vilken smart tjej - fungerar ju på det mesta i livet!

Carina: Sover fortfarande för lite :( det får det bli ändring på.

River: haha - för snabb - den var rolig...