Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 24 juli 2009

Den ständiga tvåan...

nu kanske det är dags att bryta sviten!

För vem vet - fem dagars vila och febrighet, nu glatt tillfrisknad, kanske leder till förstaplatsen imorgon! Eller var det ett träningspass inför GAX - imorgon är det min kropp som bestämmer! (för hur var det nu - ultra för mig är ingen tävling - jomentjena!)

Jag uppdaterar bloggen från Hallsberg eftersom jag shoppat mobilt bredband och inte haft tid att läsa eller uppdatera bloggar så här sista dagarna innan min enda S.E.M.E.S.T.E.R.V.E.C.K.A

Kan du inte hålla dig så går det att följa loppet via www.jogg.se

Jag kommer ha all tid i världen och tänka på er alla sköna bloggläsare.

7 kommentarer:

Träningsglädje sa...

you are number ONE! lycka till som fan imorgon mia!! ska tänka på er alla!!!

gullfot sa...

Annie Hedlund och eventuellt Barbro Nilsson. Skulle definitivt tippa på dig om du maxar, förhoppningsvis tar de det dock lugnt och så behöver du inte ta ut dig för att glassa hem segern ;) (P.S. dark horse: Tone!)

Men viktigast är ändå gax. Rundbana bleknar inför 160 miles, ultra är ingen tävling, ultra är mera sten-sax-påse och gax klår Hallsberg big time.

LYCKA TILL ♥

Micke sa...

Lycka till som sagt. Visa var skåpet skall stå.


Men mobilt bredband.... Varför inte använda en vanlig mobil som modem? Hi tech så det förslår.

Elin sa...

Ett stort lycka till imorgon :)Du kommer ta hem segern för det är ju Världens Bästa Mia vi pratar om och hon klarar allt.

Löpning & Livet sa...

1:a såklart! Lycka till!

jumper sa...

Väl sprunget! (efter vad jag kan se)

Maria sa...

Härligt Mia, bra tempo - jag blir grymt avendsjuk på allt löpandes jag läser om, jag kan inte låta bli, fast jag själv inte tränar nu, jag vill också stolt spatsera runt i IF Linnéa klädsel i löparsamanhang.....grattis till alla IF Linnéa löpare som var med och naturligtvis till dig MIA!