Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 23 juli 2009

24 timmar i rörelse - häng med!

Datum: 4-5 sept 2009
Var: Ursviks Extremebana 15 km, Sundbyberg


Välkommen på en utmaning som alla klarar av! Målet är att vi gemensamt kommer att hålla oss i rörelse under 24 timmar. Vi kommer att varva löpning med gång (1 timmes löpning – 2 timmars gång) på en 15-kilometersbana. Gruppen ska tillsammans se till att hålla sig i rörlse och ta sig framåt, farten är ointressant – likaså distansen, men det lär ju bli en och annan kilometer. Här gäller det att jobba mentalt i grupp. Vi kommer att dela in oss i små grupper som får hålla koll på bana och tid med rullande schema.


Start fredag den 4 september klockan 18.00 och avslutning lördag 5 september klockan 18.00.

En bil kommer att stå parkerad med de förnödenheter du väljer att ha med dig – denna passerar vi varje 15 kilometer. Här kan du även förvara extrakläder och skor. Att ha med sig vätskebälte och powerbar under Rörelsen är att föredra. Pannlampa eller ficklampa kan behövas nattetid.

På morgonen kommer det att serveras frukost med kaffe, the, smörgås och yoghurt.

Anmäl dig till: 24timmarirorelse@gmail.com
Avgift: 50 kr som betalas vid start.

Detta är ingen tävling utan en gemensam övning – En för alla – alla för en! Vi håller en fart där alla hänger med. Mer detaljer kommer i bekräftelsen.

Välkommen!

8 kommentarer:

Träningsglädje sa...

KUL grej!!! men jäkligt synd att jag är på mallis då... :(

Anonym sa...

Verkar kul, ska verkligen försöka ta mig loss men tror att det kan bli svårt p.g.a. andra åtaganden. Men jag hoppas jag kan ta mig ur dessa... Kul initiativ!

Elin sa...

Det verkar riktigt roligt, man kanske skulle komma och vara med.

Susanna sa...

Oj det lät spännande! Och lite läskigt att vara ute på en 15 km lång runda i skogen mitt i natten :)

Jenny P sa...

MEN där bor ju jag!!! Då måste jag HEJJA!!! :)

Kram

Linda sa...

Haha jag som är död efter ett varv på den slingan :-)

Micke sa...

Ingen sömn?

Snabba Fötter sa...

Hmm, tänkte nog slappa den helgen, också :-)