Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 18 januari 2009

Njutbart Team Stockholm Marathon-pass!

Löparglädje, lycka, leenden och sista gästningen i 3:45-gruppen.

Jag har egentligen bestämt mig för att köra TSM's 3:30-grupp men har de senaste 3 gångerna kört med 3:45-gruppen. Första och andra gången var jag mitt i rehabträningen av julskinkan, den här gången var det för att jag var lite dagen efter och har sovit för lite.

Jag kom i god tid till Stadion och körde 850 meter uppvärmning och lite löpskolning. Allt för att få full pott i "Runner's Challenge". När jag kände mig ordentligt svettig gick jag in i samlingssalen och började krama alla mina klubbkamrater :). ÄSch - de skulle ju ändå börja svettas själv strax.

Körde med Evelina, Alexandra i 3:45 som sagt. Idag gästades vi av Sweetie Tone. Hon och jag teamar upp bra, buffade lite på varandra längs banan, sådär som nyförälskade gör, och bestämde oss för att tillsammans klå min brorsa på maran. Antingen ska vi springa armkrok eller binda ihop våra dojjor så ingen går i mål före den andra. Vi är ju rätt jämnspringta.

Dagens runda skulle ske runt Lidingö. Jag bävade lite för Masse säger att det alltid regnar på Lidingö, och Niklas säger att man alltid skadar sig på Lidingö. Det låg snö i luften men inget regn. Ingen skada på hela passet. Det var grått väder, sådär så hela världen uppfattas grå. Men passet var superbehagligt och jag kände ett sånt lyckorus hela vägen. Glad och leende. Tack vare de eminenta ledarna TSM-Anders och TSM-Roger höll vi skön, jämn fart hela tiden. Gruppen delades från början in i två mindre grupper som gjorde att vi slapp den där ryckigheten som det annars blir när man är många som springer tillsammans. Vi var ungefär 35 st. Tjattrade på bra med mina girls och steget kändes otroligt lätt. Att ha gått ner 2-3 kg har väl gjort sitt till.

Nästa vecka ska jag tillbaka till 3:30-gruppen, men tänker nog äta och dricka lite bättre kvällen innan - igår började min lunch med Nordic Military-gänget klockan 15.00 och slutade vid midnatt. Mycket skratt, diskussioner och utmaningar. Imorgon har jag tydligen lovat att brotta ner Mange. Varför ska jag vara så kaxig?

Längd: 19,5 km totalt + löpskolning
Tid: 5:43/km
Medelpuls: 154 (167)
*****************************************

12 kommentarer:

Maria sa...

Hej Mia!

Då var det nog dig jag sprang förbi när jag värmde upp på Stadion. Jag tänkte "gud vilken hurtig tjej orka gör massa höga knäuppdrag innan ett medellångt långpass".

Jag stirrade nog lite extra på dig för jag tyckte att det såg ut som du ( och sen så ser jag ju så dåligt också), flätor, en svart mössa och en träningsjacka där det stod Linnéa på.

Själv värmde jag upp för att jag tränat utfall på fredagen och kunde knappg gå....men med lite uppvärmning så gick det bra tillslut.

Lycka till i 3.30 gruppen, fast det är väl vardagsmat för dig ;o).

//Maria

MarathonMia sa...

Hej Maria!
Det var jag - då såg jag dig också. Utfallssteg är inte att leka med, man blir grymt stel efter! Vilken grupp springer du i?

Maria sa...

Jag springer i 4 timmars, har i bland funderat på att testa 3.45 men rädd för att alla springer i från mig. Under min egna träning så kan jag lätt dra 17 km i 5,34 tempo (fast det är när jag har MP3 spelare) vet ej om jag kan prestera det utan. Men någon kanske jag vågar.... :o)

Det är kul att läsa dina krönikor, de inspirerar alltid till att göra det lilla extra och det märks att du som jag verkligen tycker det är kul att springa :o).

Jag tror att jag ska testa "plankan" kanske jag skulle klara 1 min. :o) men övning ger färdighet.


Ha det gött!
Maria

MarathonMia sa...

Om du kan kuta ensam i det tempot klarar du 3:45-gruppen. Testa nästa söndag innan det blir för långa pass. Plankan är fantastisk!

Lycka till!

NiklasN sa...

Du ser vad trevligt det är på Ön, trots Mix och Nasses aversioner. Inte är det speciellt backigt heller...

bureborn sa...

Mmmm, långpass på Lidingö - en njutning jag förstår.
Hm? Burbees, bära stockar, blåmärken - en njutning jag har liet svårare att begripa. ;-)
Men det är bara för att jag är rädd för att göra mig illa... Fram för tuffare tjejer - som du Mia!

MarathonMia sa...

Niklas - det var ett sant nöje att få uppleva! Dit ska jag igen - men är du allvarlig med att springa hem från TSM över den där blåsiga bron? brrrrrr

Bureborn: hihi - jag förstår det inte riktigt själv. Jag bara gör. Nu är jag så täckt med blåmärken och måste börja räkna baklänges när jag ska ta det lugnt för att kunna visa mig i korta löpartajts och linne i MonteGordo...

bureborn sa...

Bara sex veckor kvar... Jippie!

MarathonMia sa...

yipieeee . sol och träning!

Catti sa...

Inga marathonluncher nästa lördag Miavännen för nu vill jag ha babbeltid med dig :-D

MarathonMia sa...

Catti: I'm yours! Ska vi ses först i 3:30-gruppen - sen fika?

Catti sa...

Mmmmmm...först springa och sen fika,,,kan det bli bättre? Blir toppen vännen min.