Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 4 januari 2009

2008 - Valåret

Precis som i politiken kräver beslut eftertanke. Att samla ihop tycken och viljor, att satsa på något man tror på och sedan göra slag i saken. Sen finns det beslut som måste tas för att något ska hända. Som att få igång den där kvalitetsträningen...

För mig blev 2008 året då jag gjorde en del omvälvande val som påverkar mig som människa. Ett av de bästa besluten var att gå med i IF Linnéa. Läs om mitt första pass här. Tack vare bröderna Brothers som tränar oss och tack vare alla härliga människor har jag hittat glädjen i löpningen. Jag blir alltid lika glad när jag tränar med klubben och alltid lika glad att umgås med gänget. Jag får nästan ont i hjärtat när jag ser löparkompisar på lopp med IF Linnéatröjor. Ingen fråga är för stor eller för liten att dryfta före träning, under uppvärmning eller i nerjoggen vid tantobacken. Ingen kompis för stel för att ge en uppmuntrande kram. Ingen utmaning för knasig för att hitta tokigheter som driver oss framåt. Ingen orienteringstävling för lätt, ingen Västerbro för tråkig. Det är kärlek.


Så detta inlägg tillägnar jag alla Linnéaner - Ni förgyller min tillvaro! Mitt nyårslöfte får helt enkelt bli att fortsätta ha tokroligt tillsammans med er. Ni rockar.

8 kommentarer:

Magdalena sa...

Inte ett öga torrt... Heja Linnea!
Från en Linnea-wannabie

Karin sa...

Det är jag som ska tacka för att du släpade med mig till Linnéa. Det ÄR kärlek och du rockar, du med! Big time!

Helena sa...

Puss och kram vännen, vad skulle Linnéa vara utan vår alldeles egen energispruta/fasan/Mia???!!!

Anonym sa...

Ja Linnéa största pratkvarn och nästan plankan expert :)
Vi är bäst by the way...

MarathonMia sa...

Ja! Vi rockar big time. Och plankan det är jag - no matter what. Min mormor frågade "Mia - vart har dina bröst tagit vägen? Ska jag också springa marathon för att bli av med degmagen?" Hon fyller 90 år i mars...

Anonym sa...

Linnéa forever! Klubben i vårt hjärta:-) Puss Tone

Anonym sa...

Jag lovar detsamma! Och att springa mer med Linnéa än jag gjorde förra året. Numera äger jag också snygga Linnéakläder så under 2009 års lopp kommer det att synas vilka jag tillhör.

Jossan sa...

Jag instämmer i alla glada utrop.
Träningen har nått en helt annan dimension sen jag hittade klubben. Roligare, tuffare, mer peppande, mer social, roligare, inspirerande, lärorik.. sa jag roligare :)
Mia jag säger som jag brukar, du är en stor inspiratör, fortsätt springa och fortsätt vara du!