Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 20 januari 2009

Inget är så uppiggande som...

...att storma in på kontoret, något försend efter ett möte, med två nya par pumps inhandlade och snyggt förpackade i en påse!

På Ken's begäran: Mia's To-Do-List

Tisdag
1. Budgetmöte fram till 16:30
2. Fixa marknadspresentationen inför morgondagen
3. Träna med IF Linnéa och ha planeringsmöte
4. Hämta champagneglasen i gamla lägenheten
5. Handla grymt bra mat att ladda muskelmaskinen med

Onsdag
1. Konditionsträning med Nordic Military Training
2. Säljworkshop hela dagen med avslutande middag
3. Hålla mig vaken
4. Hålla mig relativt nykter

Sen är det bara ett stort virr-varr resten av veckan med träning, bok-klubb, fokusgruppsdiskussioner, jobb, tjejmiddag, föreläsning med TSM, flyttstädning, bio?, ytterligare ett pass med NMT, naprapat och kanske en skön fika.

Jag tycker det känns rätt skönt att den enda pressen jag har, är på mig själv. Jag behöver inte känna omvärldens krav som Obama. Fast han har ju åtminstone 100 dagar på sig att lösa klimatfrågan. Om inte Reinfeldt gör en kanoninsats under EU-ledarskapet och hinner före.
************************************

9 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Japp! Men det är najs att ha mycket att göra. Var det inte så?

MarathonMia sa...

Skitnajs. Och att få träffa dig mitt i alltihopa kommer vara den stora behållningen. :) puss på dig.

Masse sa...

Men varför får inte jag hålla i dina fokusgrupper? :-)

MarathonMia sa...

Masse: Frågan är snarare - varför har du inte bjudit in mig till dina fokusgrupper? Jag är där som deltagare och testperson såklart.

Anonym sa...

Vad ska du göra med champagneglasen?

MarathonMia sa...

Nyfiken i en strut! Bjuda tjejerna på skumpa på tjejmiddan på fredag såklart. Bubbel är ju jättviktigt för att få igång det rätta fnisset.

Anonym sa...

Haha...du kunde ju ta med det till din NMT träning istället kanske ni kunde hitta på nåt galet...Verkar ju vara en del konstiga attiraljer ni brukar använda :)

Masse sa...

Jaha... jag trodde att du skulle göra det i din egenskap som uppdragsgivare. Men det är väl inte för sent... Kontakta mig nästa gång du behöver en marknadsundersökning genomförd.

Karin sa...

Får man föreslå Mia for President? Fast bara lokalt alltså. I ditt liv typ ;-)
You go, girl!