Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 6 januari 2009

Alternativ Träning

Förena nytta med nöje liksom!

I brist på styrkeutmaningar genom Nordic Military Training, och brist på tid att ta sig till gymet får jag ju göra det bästa av situationen. I min nya lägenhet finns massor av träningsmöjligheter så här första veckan!

Rolla tak och väggar (axel, tri- och biceps), bära in 561 kg golv genom fönstret. Här kom Världens-Bästa-Pappa på det finurliga med att hiva in golvet från trottoaren genom fönstret. Jag var langare och fick göra benböj och axelpress (lägenheten ligger ½-trappa upp). Handlederna skrek efter ett tag, men SuperWoman vägrade att ge upp. Lade till lite statiska utfall för att få till ett kryss hos Nix (just nu står jag och kör tåhävningar vid mitt ståbord på jobbet).

Efter ytterligare ett styrkepass med golvläggning i eftermiddag, blir det förmodligen IF Linnéa-träning - har svår abstinens efter gänget och behöver få tillbaka rutiner för löpskolning...

Dessutom stundar den stora Plankanutmaningen På torsdag gäller det Då ska jag knäcka Ken. Vi har 3 opartiska domare, en stor hejarklack och ett gott matpris som väntar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Superwoman!
Hoppas du är på g inför torsdagens utmaning. Vi hejar på dig och totererar inte ett nederlag ;-)

Johan sa...

Heja!

Kör även jag med alternativ träning, lite mer ofrivilligt då kroppen överraskade gubben genom att säga nej.

Kan inte heja fram er på torsdag, men din seger är en logoddsare. ;)

MarathonMia sa...

Linda - nu är buksvinsmagen borta - så jag får hitta på ett alternativt sätt att fuska.

Johan - synd! Jag lovar att föreviga händelsen och lägga ut bilder.

Magdalena sa...

Lycka till med nya lyan och med utmaningen! Kommer tänka på dig - vilken tid är det på torsdag så jag kan mentalt koppla in mig?

MarathonMia sa...

18:15 - jag behöver all kraft jag kan få! :)

Anonym sa...

Du lyckas då allt hitta olika alternativ träningsmetoder!
Det var inte illa! För min del får jag nog vänta ett tag tills allt är klart sen blir det träning på
hemma plan för mig också! Vill du komma till Gbg och träna då du kan ta hand om S, det ger en hel del träning:-).
Lycka till och meddela mig när inflyttningsfesten börjar!

Magda Gad sa...

ja fan renovering är nåt av den grövsta träning man kan uppbringa! kul med fix. och god fortsättning mia!

Anonym sa...

Moahahahaha du är svaaaaaaaaaaaag.
Din kropp känner sig utmattad och behöver semester till fredag morgon

Sofy sa...

Juste pass! (och juste pappa!) Jag missade armhävmningsutmaningen, när var hur??? Kram