Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 29 januari 2009

Vilket teamwork!

Tack Marathonfarsan, Masse, Kattis, Tone och Martin!

Efter ett inlägg hos Marathonfarsan insåg jag att jag missat rean på Runners Store! En skorea utanför min radar! Har inte hänt sedan Dackefejden (1542). När sedan Masse utbrister "Du måste köpa nya skor!" när jag galant slängt upp min ena fot i slalompjäxtung löpardojja(Kayanos) för stretch på klubblokalens bord. "De är slitna!" är jag redan halvvägs ihop med ett par nya Asics...

Alltså blev det en dejt på Runners Store med Kattis. Vackra Tone dök också upp och vi praktiskt taget tog över hela butiken. "Jag vill ha Asics men inte Kayanos." "Och inte 2130 - för den går sönder på ovansidan" "Och inte DS Trainer (ska köpa ny modellen)". Butiksbiträdet Martin kontrade med "Om du ger mig din storlek hämtar jag alla rea-skor jag har." Han tog med sig pirran och kom tillbaka med ett gäng olika skor. Jag vill att skor ska vara coola. Eller sköna. Är de tillräckligt sköna (eller dyra) så funkar det att de inte är färgsprakande. Jag ratade direkt 2 par Asics - tråkiga. Ratade även Nike - såg ut som gympadojjor. Därefter öppnade jag skeptiskt Saucony-lådan och stack fötterna i ett par...ett par... Guds-gåva-till-SuperWoman-som-ska-springa-6-timmars! Vilka tofflor. Mina fötter skrek "Köööööööööööp!" Testade även ett par knall-lila Puma, men det var inte tillräckligt sköna. Fast rätt coola.
Så ut ut affären kommer jag med ett par rätt tråkiga (fast gyllene) skor från Saucony - överlycklig! Första gången på många år utan Asics. Kattis fick ett par Noosa (250 gr), Tone ett par nya Adidas (273 gr). Mina vägde 310 och är väl tungviktare i sällskapet, men i jämförelse med mina Kayanos som väger 7 kg styck - är det stooooor skillnad.

Så här fint passar de till mitt nylagda golv (Amerikansk Valnöt - har jag sagt det förut?)





Saucony Progrid Triumph 5.

Varje onsdag skulle sluta i en skoaffär och börja med ett Nordic Military-pass. Jajusstdet - passet ja! Monster-Peter (fast han är helt underbar!) körde tema "Gym". Vi körde på vår vanliga äng, och som alltid hade han varit uppe i ottan och fixat med marschaller och ljusdeoder i den nyfallna snön. Vackert så det gör ont i hjärtat. Ont har jag i resten av kroppen efter utfört pass. Det var grymt jobbigt och vi körde triceps/biceps genom att stå två-och-två och använda ett kort rep, vi körde juckövningarna så det brände i lår och rumpa, vi paddlade, stod i hunden, körde ruscher uppför backen, bar varandra, gick skottkärra och körde armhävningar. Och så blev vi filmade av ABC-Nytt!
Missa inte inlägget imorgon fredag 30 januari 19:15 (för er som bor i ABC-området!). Jag körde min vanliga PR-teknik och nämnde Nordic Military Training så många gånger att reportern till slut himlade med ögonen.

Veckoutmaningen med 100 armhävningar om dagen rullar vidare och går riktigt bra! Här är jag på kontoret för att köra de sista 25 före lunch.


Haha - jag skrattar till och med när jag kör armhävningar! Jag kör 90 av 100 på tå. På söndag ska samtliga vara på tå.

*****************************************

12 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Å vad kul med nya skor! Sånt gör ju underverk för träningslusten! Och bra jobbat med armhävningarna, men var är de andra på kontoret?? Är dom inte med på 100 pushups eller? :)

Magda Gad sa...

ahhhhh.... love saucony!!! skönt du gjort dig av med träskorna :-)

MarathonMia sa...

Anna: IT-Ernesto är med - han kör samtidigt. Det är bara jag som är linslus ;)

Magda: Mina träskor kan jag ju ha som träsk-skor på Nordic Military nu... då får jag starka ben! Jag ska springa i de nya skorna på söndag och återkommer med rapport.

Masse sa...

Glad att kunna hjälpa till!

Anonym sa...

Va!! har du nya golv det måste jag få se nästa gång påminn mig om det:))

MarathonMia sa...

Masse: Couldn't do without your help.

Staffan: Oj - missade du rundvandringen i palatset... ;)

gullfot sa...

Grattis till nya skor!! Och du, varje kapat gram är ett gott gram. Du blir livsfarlig i Skövde! :-)

Anonym sa...

Man står väl alltid på tå, när man gör armhävningar? Inte fan kan man ha hälarna i marken, hur är du skapt?

MarathonMia sa...

Fredrika: Skövde i gyllene skor... Can't wait!

Jumper: Anar jag en utmaning? Armhävningar på hälarna. Bildbevis kommer...

Anonym sa...

Snyggt jobbat och assnygga dojjor! Ingen glädje är som materialistisk glädje!

Löparfantasten sa...

Grattis till skorna. Ett bra köp! Jag har ju också dom och är jätte nöjd.
Körde på Zinken ikväll vi var bara åtta stycken och Bruno körde skiten ur oss. Härligt.
Ha en toppen helg.
Kram

Anonym sa...

Världens Bästa Mia.....
Sussi/Siva