Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 20 januari 2009

Allt är ju relativt...

Ikväll, svensk tid, svär Barack Obama presidenteden. Han verkar gilla listor precis som jag. Följande har han på sin To-Do:

1. Rädda ekonomin undan kollaps
2. Mäkla fred i Mellanöstern
3. Besegra Talibanerna i Afghanistan
4. Lösa energikrisen
5. Fixa klimatet
6. Ordna billigare sjukförsäkring åt alla
7. Massiv satsning på infrastrukturen
8. Återupprätta USA's anseende i världen
9. Stärka den amerikanska medelklassen
10. Fixa beredskap för allt oväntat som kan inträffa

Och här sitter jag och gnäller på att jag har mycket att göra denna vecka och inte hinner peta in all träning.

8 kommentarer:

Magdalena sa...

Det gäller att ha perspektiv på allt! Undrar om det känns pirrigt för honom, ungefär så där som det brukar på den första arbetsdagen på ett nytt jobb då man frågar sig "undrar vad de förväntar sig av mig egentligen?"

Anonym sa...

jag såg en bild på honom för några dagar sedan där det stod att han gjorde chins mellan sina tal, punkter på listan eller vad det nu kan vara, way to go!

Dunceor sa...

Amerikanarna har skyhöga förväntningar på honom och tyvärr så verka det lite som att de tror de kan fixa allt utan att få offra något. Tråkiga är om han kommer få ta de hårda besluten som gör det bättre i det längre loppet och folk då kommer bli besviken på honom. Man hoppas de har vett att se det långsiktigt.

Magda Gad sa...

utmaningar. chins. struktur. man kan ju inte låta bli att gilla killen!

Anonym sa...

Men Mia, han har ju mer än denna vecka på sig... Han har ju faktiskt 100 dagar att få nånting gjort innan han måste börja foka på omval...

Anonym sa...

Vad har MarathonMia på sin ToDo då?

Anonym sa...

Ha ha, ja allt är ju relativt! på min ToDO står nu sthlm marathon 2009 =)
Handlar om att prioritera!

MarathonMia sa...

Magdalena: Enda skillnaden för Obama är väl "Fan, jag vet vad som förväntas av mig - var börjar jag?"

Funrun: Aha - förena nytta med nöje liksom? Chins...

Dunceor: Amerikanarna har ju en tendens att visa sin besvikelse rejält och vara lite otåliga. Hoppas att de ger honom chansen i alla fall.

Magda:Visst! Så liknar han Denzel Washington lite... :)

Niklas: Helt rätt! Förmodligen ligger inte hans fokus på Berlin Marathon!

Ken: För din skull fick du ett eget inlägg - kan vi ta brunchen nästa helg?

Cicci: Och DET är en bra prioritering ;)