Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 6 maj 2010

All energi du skickar ut i universum...

...får du igen någon gång!

Precis så sa Anneli förra veckan. Hon menade att "Gör man gott så får man gott!". Tjejen fimpade sin sista cigarett för drygt ett år sedan och kom till NMT med några kilo för mycket på magen.

Idag har hon rutinen att kliva upp och köra NMT 3 gånger i veckan, provat på Hornstull-Järna 55km, hängt med på Ultrahelg i Ulricehamn, tävlat på Skövde 6-timmars och är anmäld till Stockholm Marathon. Vad hände? Anneli tog ett beslut och hon följer sin nya väg. Det slog mig att hennes resa liknar min lite - då allt började med att sluta röka. Jag var lika gammal då som Anneli är nu. Kilona på magen har försvunnit och jag har bara bilden av en superhäftig tjej med skinn på näsan och sunda värderingar och en fantastisk inställning till livet.

Efter mitt andra NMT-pass igår (gästade med löpteknik igen) så stod Anneli och väntade på Östermalms IP med den här kartongen.Tårtkartong från NK - blev lite orolig för bakverket som skulle locka.

Jag fick en present för att jag är jag och hjälpt till att peppa och inspirera henne det senaste året. Jag blev förstås förlägen och jätteglad.

Ännu gladare blev jag när jag öppnade tårtkartongen och såg detta!Lyxig blodpudding/korv med russin och fina sylten - Fredagsmyset är fixat!

Lyxblodpudding från fina Gården med lyxlingonsylt! Kärlek.
Anneli fick (får) mig att känna mig speciell. Hon är grym på att bekräfta andra och visa vad hon tycker. Jag försöker alltid ge feedback till instruktörer jag tycker är bra, tacka för ett bra pass eller säga att jag gillade musikvalet. Förutom att jag ska vara extra gullig mot mina barn, tänker jag bekräfta mina kollegor - alla jobbar stenhårt för tillfället och man-glömmer-liksom-bort att säga till när någon gör något bra.

Tack Anneli för att du Förmerar dig! Och för att du gillar folk för vad de är!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Underbart att höra! mer av sån't i livet. Och vilken bra present! Lyxblodpudding - kan det bli bättre?

Masse sa...

mmm... Per i Viken!!!

Löpning & Livet sa...

Fint! (Även om blodpudding inte är något som kommer ner i min mage :)

Och appropå att bekräfta så kan jag ju säga att jag blev sjukligt imponerad och inspirerad av dina fyrahundringar!! Du är grymt snabb och jag har uppenbarligen en bra bit kvar tills jag blir lika bra som du :)

Tack för att du inspirerar och motiverar mig att att fortsätta min resa till att bli både snabbare och uthålligare, du är en av mina största springförebilder!! Hoppas vi ses på kungsholmen i helgen!

Anneli sa...

Wow!
Mina ögon tåras.

Tack Mia

MarathonMia sa...

Ulrika: det bästa!

Masse: Känner du honom?

Andréa: men skojardu? Du springer både milen och maraton snabbare än jag ju! det är de officiella tiderna som räknas!

Anneli: tar med näsduk...

Ingmarie sa...

Inte alls konstigt att du fick den där kartongen!Skulle du få en för varje energignista du sänder ut i universum skulle du vara DRÄNKT i lingonsylt och blodkorv vid det här laget!