Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 21 februari 2010

Vissa saker måste smälta helt enkelt!

Som snön till exempel! Och det jag fick se på DVD-skivan...

Det är galet mycket snöande. Undrar hur blött och kallt det kommer att vara i Skövde om några veckor när första tävlingen går. Kan tänka mig att TEC i april också kommer kantas av snö. Snö, slask och blöta tår som övergår i gulaktig svampform.

Fast det förstås. Kan tänka mig att det är värre att springa i sand. Som öknen typ. I 111 dagar. Utan ledighet. I Sahara. Tänk vilka coola skoskav det skulle ge. Inte bara på fötterna utan även i halsen. Det var den ena filmen/utmaningen som fanns på DVD. Jag är immun. Gillar ju inte att springa i värme. Fast nu i och med den nya istiden så lockar det kanske. Lite.

Vad jag däremot fått låta smälta in är Dean Karnazes 50 marathon i 50 delstater på 50 dagar. Den andra filmen på DVD'n. Först tänkte jag att Mats är galen. Sen var jag ju själv ute och kutade i 13 minusgrader i halv storm (gav 30 minusgrader skulle jag tippa) och insåg snabbt att JAG är galen. I alla fall tillräckligt galen. Så varför inte. Men inte just det då... jag börjar lite själv... som typ 3 stycken 3 milare i 3 kommuner. Sen kanske det blir 4 stycken 4-milare i 4 landskap. Skulle inte det vara lite cool? Som en början?

Sen får vi väl se när jag fyller 50 - då kanske jag är grymt sugen att ta ledigt i 50 dagar och åka till USA...

13 kommentarer:

Ulrika sa...

haha. Skulle inte förvåna mig det minsta! Och nu när du tänkt tanken så är det väl redan kört.. ;-)

Miranda sa...

25km i 25 landskap ? :D

Tycker för övrigt att det är bra häftigt hur galna och tokiga vi är och andra är.. gör livet värt att leva !!

Träningsglädje sa...

vi måste ju köra kinder challenge först. minns du den grejen? var evigheter sen vi sist pratade om det!

Anonym sa...

Den där landskapsgrejen blir jag riktigt tänd på. Löpning och upptäcktsresa i ett - det är min grej det!
Men du lär hinna först, för har du väl fått en idé i skallen - då genomför du. Underbart, galna Mia! :-)

Petra sa...

25 km i 25 landskap - ni kan räkna med mig! Lätt!!!

K3n sa...

25 miles i 25 landskap kanske...25 miles är ju nästan en mara.

MarathonMia sa...

Men hallå! Vilka toppenbra förslag! Det borde ju vara helt görbart att greja 25 st 25-kilometare i 25 landskap. Egentligen borde det ju finnas en tidsfrist på just 25 dagar - men jag ska fila lite och se om det verkligen behövs semester...

Eller varför inte 25 km i 25 olika städer (samhällen?) på 25 dagar. Mer sannolikt att hända.

K3n sa...

Eller 25 dagar runt 25 sjöar...Vänern kan bli lite jobbig då...

Miranda sa...

Wooooohhooooo min idé är het!!

25km i 25 städer på 25 dagar! Jag är SÅÅ med!!

MarathonMia sa...

Ken: Räknas vattenpölar?

Miranda: Du är såååå med!

Sirpa sa...

Du och alla andra är välkomna till Söderköping till mig o springa 25km! Säg bara till. Vilken kul idé!
Här är superfint att springa längs Göta Kanal... Vad sägs?

MarathonMia sa...

absolut!

Carina sa...

Helt underbara galna idéer!!