Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 18 februari 2010

Nallar inte på kvalitén

Är det något jag lovat mig själv och coachen så är det att genomföra de RÖDA Intensivveckornas kvalitetspass maximalt. Jag kör ju treveckors cykler på träningen där RÖD är intensiv, GRÖN återhämtning och mängd och GUL en vanlig mittemellanvecka. Vi justerar detta inför tävlingarna där det blir en upptrappande intensivdel på knappt två veckor plus lite extra vila inför tävlingen.

Jag har min sista Intensiva vecka innan årets första tävling.

Dessutom är jag inne på den tredje intensva arbetsveckan där tid och rum numera flyter ihop.

Tiden räcker inte till. Jag vill inte nalla på kvalitén - varken på jobbet eller på träning.Jag kan inte prioritera bort kvalitetspasset idag. Jag har ett event som kommer att sluta sent i kväll och därmed missa IF Linnéa-träningen. Och jag vill inte (tänker inte) hoppa över mitt näst sista spypass. Om jag så ska köra hård distanslöpning mitt i natten så ska den banne mig genomföras. Var Sak Har Sin Tid.

Förberedelser innan 6-timmarsloppet i Hallsberg i somras. Lite mindre snömodd. Foto: Evelina Bomark

Coachen säger: 10 km – med en medelpuls runt 163 slag/minut.

Så när ni ser en galning frusta runt Kungsholmen ikväll/natt – vråla lite klämkäcka pepp-rop så jag håller ångan uppe! Ikväll får jag smaka på mina egna tips – flytta fokus och öka farten – ska bli spännande och se hur det går!

Ska jag bli bättre är det bara att leverera. Simple as that.


9 kommentarer:

Miranda sa...

Åh ett enkelt pass för mig ju ;) hihi.

Men jag antar att jag hade fått ha medelpuls runt 190 om det skulle vara ett spypass!

Petra sa...

Körde ett sådant pass igår av ren ilska :)

MarathonMia sa...

Miranda: haha - DET har jag inte ens i maxpuls.

Petra: Jag läste det - Jag har svårt för att bli arg och får väl hitta andra drivkrafter än ilska.

Miranda sa...

Hörru, jag behöver inte gå upp tidigt. Slå en signal om du drar ut vid midnatt, jag är game ;D

Sofie RW sa...

Lova att du tar det lite lugnt också! Vill ju ha en sprallig och galen och riktig Mia!

Ingmarie sa...

Milda makter. Förvisso är du en super woman på alla sätt och vis men ibland är det bara så att man får ändra lite. Det viktigaste är på något vis att du inte blir sjuk för då rasar ju liksom allt. Var rädd om dig!

Lilla Duktig sa...

Spar lite Mia till mig.

Carina sa...

Galet!! Själv så tog jag en ofrivillig vila idag pga jobb. Borde kanske fundera på midnattsrunning...

MarathonMia sa...

Gulle er: Jag har faktiskt hoppat över militärträningen och sovit ikapp mig. Nu är jag galen igen. Jag har pumpat in ny Mia-energi så det finns över åt er alla ;)