Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 8 augusti 2010

Rapport 11 från supportteamet Kattis & Ulf

Nu finns det bara ett fokus för Mia och det är att ta sig i mål så fort det bara går, siktet är inställt på "lill snoppen" i Malmö.

Mia och Ulf tog ett kort depåstopp här i Torup, ca 15 km från mål, Mia byte till torra och rena kläder, drog på sig en regnjacka, fyllde på med lite energi och skyndade sig iväg så fort det bara gick.

De senaste ca 11 km har gått bra trots ett litet felsteg men nu är de på banan igen med nya kartor och ny energi.

Inom de närmaste timmarna har vi förhoppningsvis vår allas hjältinna Mia i mål i Malmö!

6 kommentarer:

Katrin sa...

JAAAAA!! Så himla bra att du hör oss ända ner till "Lill-Snoppen"!!!

Anonym sa...

Var ligger "Lill-snoppen" ifall man hinner dit å gratta?

Kattis sa...

Målgång är på Bangatan 6 E i Malmö.

Keron sa...

Heja Mia!
Nu är det inte mycket kvar! Kämpa ända in i mål!

askan sa...

Lillsoppen är en jättepitt, vattetornet på Möllan/Södervärn.
Hej Mia!

Josefin Grahn sa...

Hej!
Jag heter Josefin Grahn och jag går tredje året på gymnasiet på den naturvetenskapliga linjen. Som projektarbete nu i trean har jag att jag ska springa ett marathon (april 2011). En del av mitt arbete är att jag driver en blogg där folk kan följa min träning och där jag även skriver om kost och löpning. På min blogg har jag även publicerat några intervjuer med erfarna löpare. Jag har hört väldigt mycket om dig och jag undrar om du skulle vilja ställa upp på att svara på några frågor jag i så fall skickar i ett dokument? Om du är intresserad får du gärna kontakta mig på josefin.grahn@telia.com. Tack på förhand! MVH Josefin Grahn