Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 26 augusti 2010

Count de Sérpentine!

(alltså jag kan inte ett ord franska)

Det har kännts lite tomt efter GAX Trans Scania. Lite värdo liksom. Jag hade tre stora mål som jag redan nått. Har liksom försökt njuta - fast GAX är för stort. Jag kan inte ta det till mig. Jag kan inte landa med det i själen. Det ligger där inne och vill delas med. Men jag är rädd att bli tagen för knäpp om jag sätter ord på mina upplevelser... Alltså har jag lagt undan det på en speciell plats i mitt inre så länge.

Detta har gett en tomhetskänsla. Tills igår - när jag kollade posten.

Jag ska till New York och Montréal i november. Visste att Träningsglädje och Snabba Fötter skulle göra ett liknande upplägg före mig. Bad om en utmaning. Nu fick jag den!


Jag ska under min vistelse i Montréal ta reda på vilket som har flest kurvor: Formel1-banan eller serpentinbacken. På rak arm skulle jag gissa att jag har flest kurvor efter en vecka i NY, men så löd ju inte utmaningen ;)

Jag ser verkligen fram emot att få snöra på mig löpardojjorna och springa serpentinbackar, fotografera och räkna svängar. Hoppas att det är lika höstfint som på vykortet där då!

Vilken fantastiskt passande och genomtänkt utmaning! Tusen-miljarders tack! Utmaningen antagen!

8 kommentarer:

Annelie sa...

Du *behöver* inte få en enda extra kurva i NY! Staden bjuder på fantastisk mat från världens alla hörn.. och de har gjort "hamburgare" till en konstform. Shack burgers (Madison Sq Garden, bl a) har fantastiskt goda hamburgare - nymalen nötfärs, hemgjord dressing, pommes frites av hel potatis. Sen finns det en grym koreansk restaurang som jag inte kommer ihåg adressen till just nu men ungefär 47th/Broadway. Man kan inte ringa och boka bord utan går förbi och skriver upp sig + sällskap på en lista så ringer de när det finns ett ledigt bord. En riktig matupplevelse!

Oj, var inte det här en matblogg? Sorry! :) Häftig utmaning att springa serpentinväg / formel-1!

Marre sa...

Cool utmaning! Den ser jag fram emot att få följa!

Träningsglädje sa...

haha du är för rolig! erövra central park på samma sätt som du erövrade kungsholmen så kommer du inte ha en enda nykrökt kurva från ny. :)

Anna (Orka mera) sa...

Spännande! Det blir kul att se resultatet :)

anneliten sa...

Ska du springa på formel-1 banan också? Får man det?

Anonym sa...

Underbart. Vilka vänner du har runt om dig. Det gav mig en idé för mina framtida resor. Själby Mia!

Snabba Fötter sa...

Det är fantastiskt i Montreal och jag blev avis på dig som ska dit så snart. Även om jag nyss varit där och varit både på F1-banan och berget så skulle jag inte ha nåt emot att åka dit snart igen.

Träningsglädje sa...

(ja man får vistas på formel 1-banan när det inte är tävling, rätt coolt) :)