Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 29 augusti 2008

Tävlingsmänniska?

Jag??!!

Hur illa är det egentligen att lämna in 27 lappar i frågetävlingen som leverantören arrangerar? Är det tävling så är det! Jag vill ju så gärna vinna. Eller är det bara bekräftelse jag vill ha? I vilket fall som helst samlade VD'n till slut in min sista (samma frågor) svarslapp och jag deklarerade klart och tydligt Att-jag-GÄRNA-vill-vinna! Svaret jag får är "Om du drar igång dansen på dansgolvet".

Sagt och gjort. Självklart antar jag utmaningen (nu vet ju inte denna VD om att jag för det mesta kutar upp och på dansgolvet och på ett krampaktigt sätt leker Tina Turner så fort det vankas företagstillställningar med livemusik). Han hade inte direkt behövt be om det. Men nu låg det ju prispengar i potten. Dessutom satt jag inte långt ifrån mina Linnéavänner som körde hård träning bara ett stenkast från Münchebryggeritet - och dans kan ju vara en alternativ träningsform.
Efter 4 timmars dansande, en del headbangande (aj min nacke), lite teaterdans, försök till sång och eget uppträdande vann jag till slut 3:e pris - en digital 17" fotoram. Jag har alltså lämnat in 27 svarstalonger och inte lyckats få alla rätt på någon. Givetvis berättar speakern detta högt och ljudligt att trots över 20 bidrag... problemet med just den dragna lappen var att jag skrev till min bordsgrannes namn och vi lämnade detta bidrag tillsammans. Alltså vann vi tillsammans. Kul att dela på en digital fotoram.

Vi kan ha den varannan vecka. Jag kan ju ladda den med mina familjebilder så kan mina barn och min man rulla i ramen den vecka han har vårdnaden om ramen så kan jag få Thomas familj rullandes på vår spishylla!
På lunchen ska jag och Sussie ta en skön jogg! Jag måste få överskottsenergin ur benen. Ikväll är det dags att äta årets första kräftor hemma hos bästisen- mums!


2 kommentarer:

Nix sa...

Det är skönt att du är precis så knäpp som du verkar vara ;)

Fortsätt med det!

MarathonMia sa...

Visst är det skönt när inte skenet bedrar.