Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 16 augusti 2008

Dags att göra slut?

Nu tror jag det har gått för långt!

Vi har hållit ihop sedan 1995, vi har följt varandra vecka ut och vecka in. Du har gett mig glädje, utmanat och pushat mig. Det har gått upp-och-ned, många gånger har det varit urjobbigt och jag har krypandes försökt ta mig därifrån. Du har gett mig så många leenden och dunkar i ryggen men också sparkar och slag. Jag har ibland kännt mig stark, ibland väldigt svag. Jag har så många fina minnen som alltid kommer att finnas i mitt hjärta... Men nu har du gått för långt och sålt dig själv.

Worldclass - jag tror det är dags att göra slut. Jag kan starkt tänka mig att pola med S.A.T.S när Kungsholmengymmet blir sålt på måndag och vi blir erbjudna att kliva över.

12 kommentarer:

Helena sa...

Förändringens vind...vågar du ta steget;)

MarathonMia sa...

Jag vet inte. Jag får världens ångest av tanken...

Puma sa...

Klart du ska SATSa! =) Tänk vad många pumppass vi kan hetsa varann på i framtiden! Men vadå, ska SATS ta över hela stan, 2 på samma gata?
/Coola Karin, och Puma =)

Katarina M-I sa...

Vilken cool grej du har hittat i "How many can you do"!

Det ska jag absolut testa!

Tack för inspirationen:)

Lilla Duktig sa...

Jag gör det.
Men det är så sorgligt, för jag kommer sakna Fredrika, Annelie, Marie och Rickard. Och alla andra...

Men mest kommer jag att sakna dig om du inte byter också.

MarathonMia sa...

Puma och Järnkvinnan: Självklart är det skoj att få fler utmanare - särskilt ni som är halvgalna. Jag tror att SATS slår igen lilla källardörren bredvid Friskis... det ser inte ens inbjudande ut att öppna den dörren...

Cykelmygga: Javisst! En BP-instruktör har tipsat och utmanat, jag är inte sen att haka på.

LillaDuktig: Så mycket kärlek och glädje, men vi kanske hittar ny favoriter på SATS, Jam-Anna hakar ju på och vi är givna bensvängare. Enda anledningen att gå över är att få fortsätta träna med dig ju! Hur tråkigt blir inte livet annars!?

Puma sa...

Hej hej, nästa söndag är det mazda city triathlon. karin ska raca och jag ska vara funktionär. sen går det liksom i ett. vi behöver en helgdag till terrängmilarna och det är ont om sådana. :/ eventuellt 11 oktober, om du kan då? (jag vet - det är sjukt långt fram!!) om inget annat datum dyker upp som en ovärderlig surprise alltså.

Anonym sa...

Hade totalt glömt av hur härligt inspirerad man blir av att läsa. bloggar. Som din härliga!

Anonym sa...

Vafan!?
Inget Midnattslopp?
Skulle just läsa om tidskapning, refuger, maschaller och hemska backar men ser att du inte kutat..

Träna lugnt!
:-)

MarathonMia sa...

Puma: Insåg precis det. Jag vill gärna se tävlingen på söndag - men har också ett tremilspass att peta in den helgen. Jag får springa på lördag men hade lite hoppats på 3 terrrängmilar för det är ju så mycket rooooligare.

Bureborn: Äntligen tillbaka. Jag ler med hela fejset. Big time.

Jerry: Alltså - min uppgift var att fixa ölen till lokalen och heja på mina löparklubbskollegor... Vill inte springa utan fasan-dräkt men lovar att fixa en som jag kan använda i vått och torrt.

Anonym sa...

Aha, jag har inte hängt med helt enkelt. Får skylla på OS...

Tungt långpass de levererade!
:-)

Anonym sa...

Aha, jag har inte hängt med helt enkelt. Får skylla på OS...

Tungt långpass de levererade!
:-)