Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 20 augusti 2008

Saker du inte bör göra tidigt en Onsdagmorgon

* slänga på vikterna nonchalant på stången med fingret emellan
* som gymägare strunta i dina medlemmar och instruktörer
* ställa in BodyPump-pass med 12 nyvakna deltagare
* bli superbesviken på att Bodypumpinstruktören inte dök upp
* gräma sig över att klockan ringde 5:55 och du kunde sovit en timme till
* glömma mascaran

Saker du bör göra

* Som gymägare: Informera personal och medlemmar om vad som gäller på anläggningen...grrr
* ta tag i armhävningsutmaningen
* testa maskinerna i gymmet och tyngre hantlar
* snacka skit med träningskompisen och få inspiration av henne
* ta emot pekpinnar och lyssna på råd om "Försaka - Bejaka"
* Äta en lång härlig grötfrukost med LillaDuktig
* Hitta nya träningspass att boka in



Havregrynsgröt, rårivet äpple, kanel. Färskpressad apelsinjuice och ostmacka. Yummie!


Mina ögon och jag var inte överens imorse när klockan ringde. Men är det morgonpump så är det. Nu har ju ägarna på SATS och WorldClass inte vunnit mästerskap i att behålla och motivera sin personal. Servicenivån är just nu noll. I kaoset som råder på Kungsholmenanläggningen har pass på pass ställts in. Fine. Men inte fine när det gäller en snuvad sovmorgon. Dessutom snuvad på bästaste Fredrika som varje onsdagmorgon stått och peppat oss! Då hade jag bokat in ett lunchpass med LillaDuktig istället. Men vi var där, och vi gjorde ett halvhjärtat försök till gymträning, jag fokuserade på överkropp. Gick därifrån osminkad med blödande finger. Höjdpunkten blev i alla fall avslappad grötfrulle – Tack LillaDuktig. Nej tack till WC/SATS Kungsholmen som får dagens röda kort.

10 kommentarer:

gullfot sa...

Äh fan vad trist! Och inte är det ju gratis heller. Bra med gym som alternativstrategi, fria vikter kan ju vara riktigt kul :-) Om ni sjunger mens ni lyfter blir det ju nästan BP ;-) (och hämnas lite samtidigt he he)

MarathonMia sa...

Åhhh! Jag som sjunger så himla illa skulle bli den ultimata hämnden! Taget.

Lilla Duktig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Duktig sa...

Vi kan sjunga gamla Eurodisco-hits från tidigt 90-tal. Och skrääääääna!

MarathonMia sa...

Schupp.

Jag skrålade som fanken till "Lady" som de spelade på Morgonpasset i bilen på väg till jobbet - najs start.

Anonym sa...

Bara tanken på bodypump - eller för den delen gymträning - på morgonen gör mig svimfärdig. Fast om man får sån dör smarrig frukost som belöning kanske det är värt det? :-)

Magda Gad sa...

fria vikter i gymmet skulle vara en bättre metod för att nå ditt nya viktmål - bygga muskler och öka förbränningen istället för att köra muskelkondition på pumpen!

*blinkar*

Sofy sa...

Åh phu. Jag blir trött av tanken! Håller med magda, ut balnd vikterna och rocka loss istället. Du kan ju alltid köra hopprepsruscher á la sporty spice och min nya favvo armhävning med upphopp för att hålla pulsen uppe! Gudomlig frukost, blev sjukt sugen på rivet äpple med kanel nu!!!

Karin sa...

Inställda morgonpass borde vara förbjudet. Liksom klämda fingrar. Trist! Tur att situationen redde upp sig och du fick en skön frukost med Lilla Duktig :-) DET är en bra start på dagen!

MarathonMia sa...

Bureborn - det är så grymt skönt att ha träningen gjord - sitta och myyyysa på morgonfikat och veta att OM jag vill, så kan jag köra ett pass till, vill jag inte -så är det helt ok!

Magda: Uuuuuuhuuuu: Jag är gymallergisk. För att ta mig ut i gymmet krävs det först en tvåveckors mental bootcamp... det är bara en liten mutation i motivationen jag lider av... fast givetvis blir det ett nytt objekt på min "Att-lägga-till-i-träningen-listan".

Sofy: Låter som grym träning, men jag har alldeles för lätt att flippa ur och skulle nog behöva ledas ut med vakter... eller övervakas av en PT (vilket jag inte har lust att lägga pengar på).

Karin: Eller hur! Inställd, som inställd på att träna och sedan inställd som inställd-du får inget, nada. Snuvad på konfekten liksom.