Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 25 augusti 2008

34 dagar kvar.

Trettiofyra dagar kvar!!!

till Berlin Marathon. Fram tills dess ska jag hinna med sista hårda träningsveckan, bli fotograferad för ett löpar-reportage tillsammans med IF Linnéa, inviga mina nya DC Trainer, förhoppningsvis persa på tjejmilen, förhoppningsvis persa på Stockholm Halvmarathon och fira med efterföljande bankett, springa Bellmanstaffetten med jobbet och köra både TSM-träning och IF Linnéa-träning.

Ja just det, jag har 5 kvällsevenemang med jobbet också, med tillhörande förberedelser, eftersom det är jag som arrangerar. Plus eventet i Finland. Och en kickoffresa till Dublin helgen före maran.

Så är jag bjuden på utflyttningsfest och en preliminär kräftskiva. Sen fyller sonen 18 år, och det mina vänner tänker vi fira stort. Sen en svampplockardag med svärmor.

Nu när ramen är dragen vill jag lägga till armhävningsutmaningen och mina träningspass med LillaDuktig. Att vara morsa, fru och kompis däremellan går av bara farten!

Så mycket skoj och så lite tid. Men vet ni? Jag skulle inte vilja byta för allt i världen!

Jag skulle kunna tänka på oktober som vilomånad, men jag sneglar lite på ett ultralopp. Eller Armyfitness. Eller nån annan utmaning, hinner vi med tre terrängmilar?

Det känns som det här kommer att bli en alldeles underbar höst. Jag tänker ta del av färgskiftningar från löparspåret och lägga upplevelserna i min Må-bra-kammare i hjärtat.

14 kommentarer:

Dunceor sa...

Det var ett mastigt schema måste jag säga. Vad för ultralopp sneglar du på?

MarathonMia sa...

Sörmland Ultramarathon. Eller så tjatar jag till mig en repris på Hornstull-Järna.

gullfot sa...

Klart du ska springa SUM Mia.

Anonym sa...

ÅÅ vad jag blir glad av all din energi. Du är underbar! Lycka till med allt :)

Anonym sa...

jag har också sneglat på SUM. Borde vara fantastiskt där i oktober?!
50 km på maxtid 8 h... Det borde man väl palla?

Magda Gad sa...

Härligt schema, ju mer grejer att se fram emot desto bättre ;-)

Anonym sa...

Vilket schema.jag blir inspirerad av att träna ännu mer av att bara läsa ditt inlägg :)

MarathonMia sa...

Fredrika: Inte helt omöjligt ;-)

Anna: Med rätt kost och balans så...

Funrun: Ska vi köra?

Magda: Massor av roligheter framför mig - hoppas jag hinner njuta av var och en av upplevelserna. Det går ju att snabbmeditera på 5 minuter, jag får uppfinna 5 minuter av "Total-för-stunden-toklycka".

MarathonMia sa...

Elin: Du hann emellan - det är ju hur lätt som helst när det är kul, en positiv spiral ger massor av energi!

Anonym sa...

åh, vad du frestar... :D
Jag måste läsa på lite mer bara... Är det fråga om minsta orientering på egen hand så är jag rökt!

Puma sa...

ja vi får se till att hinna med terrängmilarna också!!

Helena sa...

Mia; det är tur att du är så företagsam!! Hur skulle det annars gå? Du är inte bara fasan utan även vår alldeles egen energispruta;)

MarathonMia sa...

Funrun: Orientering? Jag ser de extra felsprungna kilometrarna som bonus... :-)

Puma: Jaaaaaaaa!

Helena: Energispäckad Fasan - ny på höstmenyn?

Karin sa...

Fullt ös, medvetslös brukar det heta. Men inte för dig ;-) Fullt ös, fasan med klös snarare! Jag blir tokinspirerad av dig, hur får du tiden att räcka till?! Alla tips mottages tacksamt ;)