Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 21 augusti 2008

K.Ä.R.L.E.K.!


Asics DS Trainer - senaste modellen!

Nej, det var inte Annas man som stod i min hall när jag kom hem! Inte heller en elefant, ekolåda eller cykel. Tyvärr ville skorna stå kvar i hallen när himlen öppnade sig och det var dags för Stegintervaller med IF Linnéa. Mina blöta Kayanos står på tork i badrummet.
Min Garmin var helt urladdad och hade noll batteri så stegintervallerna gjordes på känsla, med sneglingar på Linn's klocka. Jag lade till några sekunder, ibland 10 för hon var attans snabb idag. Stegen startade och avslutades med tusingar, såhär: 1000m / 800m / 600m /400m / 200m / 400m / 600m / 800m / 1000m. Vi inledde första tusingen på 4:15 och höll jämn fart. Jag tog i för Kung och fosterland på tvåhundringen och kände mig riktigt snabb. Tone och jag försökte hålla samma tempo, men hon drog ifrån på slutet. Linn körde sista tusingen på 4:04, jag kanske låg på 4:20.
Dyngsurt pass. Ljuvligt pass. Äntligen ett riktigt kvalitativt spypass - Just the way I like it.
I natt ska jag sova med mina DS Trainer hårt knutna om mina fötter. Kärlek.



20 kommentarer:

Sofy sa...

Nä FY fan! nu måste jag lösa min livssituation och ett medlemsskap i IF Linnea. Mia, jag pallar inte fler såna här om jag inte har fått vara med!!!

MarathonMia sa...

Såklart...once you're in - kommer du aldrig att vilja köra en enda intervall ensam!

Anna (Orka mera) sa...

Vilka skor! Röda och allt. Vad kul att hitta sånna i hallen! Och vilken tur att det inte var min man :)

gullfot sa...

Jaaa Sofy klart du ska vara med!!

Och Mia grattis till de ursnygga skorna :-D Tänk vad man kan hitta i hallen med lite tur. Var beställer man? The tooth fairy?

Magda Gad sa...

Ha!
Jag visste det!
Vad vann jag?

:-)

Ett eget par kanske?!?
;-)

MarathonMia sa...

Anna: JA, vilken tur! Ett par röda Asics är bättre belöning än godis ;-)

Fredrika: Jepp, var hos tandis härmodagen - inget att åtgärda så det blev "billigt" det måste firas - så jag tror att tandfen kan ha varit inblandad... för det är väl hennes bild på det där plastkortet man lämnar till kassören...?

Magda: Nä, nu var det ju jag som vann - jag köpte skorna först. Och jag kan tänka mig att det är den enda vinst jag nåognsin kommer få mot dig ;-). De är såååå fina och lätta, hade jag haft obegränsat med pengar hade jag givetvis köpt ett par åt dig också. Men dagen efter i så fall...

Magda Gad sa...

Det är dagen efter idag? *visslar*

Anonym sa...

Åh vilka komplimanger :) Tack för gott sällskap igår!

Grymt snygga puppor, de ser ut å vara snabba!

Jag anmälde mig i sista sekund idag - t.o.m. den 22:a augusti kunde man efteranmäla sig till Tjejmilen! Taggad som tusan!!
Ha en skön helg!

MarathonMia sa...

Magda: Atjoooo - tomt och dammigt i plånboken. Får man köpa dyra löparpuppor till "okända" människor för barnbidraget?

Linn: Åh! Då blir det har-rejs, nu jäklar blir det persa för oss!

Magda Gad sa...

Tror inte det är olagligt. Frågan är om jag har krut nog att springa ifrån din son när han kommer kutandes och undrar var hans fredagsnöje tog vägen...

MarathonMia sa...

*fniss* Det roliga är att jag tror att han skulle tycka att jaga dig var ett alldeles utmärkt fredagsnöje! Snabb och tävlingsinriktad är han, och sugen att börja kampsporta (mellan fotbolls- och innebandyträningar varvat med gymbesök).

Han får väl tjäna sina egna pengar! Klart du ska få ett par skor! Skickar dem med posten.

Anonym sa...

Det är så nya modellen ser ut. Tur att det snart är dags att beställa hem ett nytt par

Magda Gad sa...

fantastiskt! om han hinner ifatt mig så brottar jag ner honom och tar med honom till träningslokalen! en utmärkt deal detta :-)

Löpning & Livet sa...

Jag vill också ha nya skor! Och massa vänner att springa med.. Synd att ni finns så långt bort :( Får väl göra slag i skaen och gå med i solvikingarna här i gbg ist :)

MarathonMia sa...

Elin: Visst är de fiiiina?!

Magda: Jag kan ju alltid trigga igång honom med..."Jag vet en tjej som är över 30 som springer snabbare än dig..."

Andréa: Men men men då blir vi konkurrenter! Det funkar tydligen så med klubbtillhörighe. :-)

Helena sa...

Åh Mia vilka snygga, jag blir röööd av avundsjuka! Vill också ha, men det ekar tomt i plånboken:( Kan ingen sponsra oss Linnéaner? :D

Dunceor sa...

De ser lättare och tunnare ut än tidigare års modeller. Någon som vet vikten jämför med innan?

MarathonMia sa...

Helena: Fram med fler sponsorer - åtminstone ETT par skor...

Dunceor: Jag hade inte föregångaren och vet inte vad den väger, denna härliga, snygga, röda väger i alla fall bara 216 gr. Borde ju palla för halvmaror, värre med helmaran.

Karin sa...

Nu blir vi snart likisar igen... ;) Lönen kommer för min del den 26:e och så fort jag kan ska jag knata till Löplabbet och plocka ut mina nya darlings. De är underbart fina! Och du, tunga, grymma intervaller också. Härligt jobbat! Trainern pallar för övrigt marathon. Jag har testat ;-)

MarathonMia sa...

Karin: Jaaaa - likisar. Men attans vad pengar det går! Jag får se hur benen och fötterna mår efter halvmaran, är det ok så kör jag maran med dem...