Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 28 augusti 2008

Likt en sömnig katt...

...sträckte jag ut min stela kropp när klockradion surrade igång en lugn melodi imorse.

Hela kroppen bad om att få somna om och handen vilade lätt på snoozeknappen innan den flyttades till avstängningpluppen istället. Benens stelhet från tisdagens utfall vittnade om bra kvalitetsträning. Långsamt rörde sig kroppen ut ur den varma sängen, ner i löparkläderna.

Den sovande kroppen och de stela benen tog sig bort mot Karlbergskanalen där morgonens mjuka regn vätte håret. Utan puls och tidtagning väcktes kroppen sakta, sakta. Benen förflyttades i sitt eget tempo och sinnena vaknade långsamt till liv. Inget stress, inget prat, inga tankar som störde stunden. Vid rundans slut infann sig total harmoni mellan kropp och själ.

En perfekt start på en lång arbetsdag. Hur såg din morgon ut?

11 kommentarer:

Karin sa...

Min morgon har bestått i sovmorgon (välbehövlig efter ganska lite sömn natten till igår...), långfrukost och softande framför datorn. Nu blir det snaaart en liten förmiddagsjogg och sen laddar jag för IF Linnéa-träningen ikväll!

Löpning & Livet sa...

Verkligen perfekt! Min dag började däremot med gynekologisk cellprovskontroll, inte riktigt lika perfekt :D

Anonym sa...

Struntade i morgonjoggen och tog två Alvedon istället. Träningsvärken från tisdagens urladdning på Stadion sitter fortfarande i. Nu känns det bättre :)

Magda Gad sa...

Simträning med start 06.30, därefter grötfrukost hemma hos B, som hade hittat fler locklaces till mig. Så det var en helt ok morgon!

Anna (Orka mera) sa...

Min morgon såg ut ungefär som din :) Morgonträning när det är som bäst!

Sofy sa...

Och jag som sorterade bort min morgonlöpning för träning med If linnea ikväll. jag är typ nervös för att ni ska äta upp mig med era intervallvana kroppar. Phu, måste vattenladda lite tror jag...

MarathonMia sa...

Tack för att ni delar med er!

Sofy - det blir lugn, snäll jogg ikväll! Alla är såååå snälla och kommer ta hand om dig. Det är bara Fredrika (Ultraschmultra) jag brukar bita i rumpan - men jag är ju inte där ikväll...

Dunceor sa...

Min plan var att springa imorse men handen hittade snoozeknappen så det blev inget. Får se om det blir morgonlöpning imorgon istället innan det hägrar ban-intervaller på kvällen.

gullfot sa...

Gick upp klockan fyra för att vinka upp min dotter vid Arlanda Express, sedan iväg till GIH och fys. Efter en lätt uppvärmingsjogg brottades vi lite, och körde sedan ett kort hårt pass bestående av åtta runder fällknivar, burpees och terrängbackar. Har just ätit min andra frukost och inser att systemet så sakta men säker håller på att stänga ner. Kropp och själ i harmoni, svar ja, båda är lika trötta men lyckliga på ett tomt vis.

MarathonMia sa...

Dunceor: Hoppas att du kom iväg imorse istället! Jag har en evig kamp med/mot snoozeknappen :-)

Fredrika: Låter alldeles, alldeles underbart. MEN attans vad tidigt!

Dunceor sa...

Det blev sovmorgon idag istället. Jag har lite svårt för motivera mig till morgonlöpning trots jag är en riktig morgonmänniska. Banintervaller ikväll i alla fall!