Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 13 augusti 2008

Tisdags-TSM och Fartiga Fredrika

här tränas det för fulla muggar!

Från det jag ropade "Hej då" till arbetskollegorna (de som är skadade och inte kan springa eller träna ordentligt) igår till jag sade "God morgon" imorse, har jag hunnit med två träningspass.

Tisdags-TSM
Nike deklarerade att hon skulle köra en Puma-jogg istället för att vara med på TSM, jag var lite sällskapssugen men det finns alltid någon man känner mer eller mindre när man kommer dit. Jag gäspade stort på tunnelbanan på väg mot Stadion och var på vippen att hoppa av vid Rådhuset och traska hem. No, no. Väl nere vid Östermalms IP var tröttheten som bortblåst - Välkomstkommittén Johan, Nix och Masse stod utanför och såg taggade ut. Det känns alltid kul att bli välkomnad - eller stod ni där för att leta satteliter till era GPS-klockor? ;-) . Hittade Tone från IF Linnéa i mängden och Felicitas. Vi teamade upp under träningen - det är alltid kul att träffa bloggare live och få en livs levande människa till inläggen. Jag älskar ju dessutom nya bekantskaper och att ta del av andras upplevelser och universum. Korta backintervaller stod på schemat, Fiskartorpet blev platsen. Långsam jogg dit, sedan löpskolning. Backen var ganska brant, mycket brantare än vår mördarbacke i Tanto. Trots detta körde jag inget spypass. Jag fokuserade istället på "Fram med höften, upp med hakan". Och så ned med axlarna förstås - som Karin tjatar om ;-). Jämt och fint tempo levererades - den första var långsammast för det var lite trångt i början, det blev 9st 200-metersbackar: 56-54-56-54-54-54-55-55-53. Tack för sällskapet Felicitas, tack motivationen för att jag åkte dit - helt enkelt ett bra kvalitetspass i form av teknikträning.

På vägen tillbaka, för andra gången dagen till ära, i gången från tunnelbanan mot pendeltågen mötte jag en kvinna jag såg på morgonen. Jag lade märke till henne redan imorse för hon var så storvuxen och hade en knallrosa kavaj, när jag kom joggandes i folkruset på morgonen gav jag mig attan på att få henne att le - hon såg förvånad ut. Ännu mer förvånad tittade hon på mig när hon såg mig iförd en ny uppsättning löparkläder och svettig igen - efter en dags arbete. Fast jag fick henne inte att le denna gång heller.

Fartiga Fredrika
Älskade, älskade morgonpump. Hela kombinationen av trött, nyvaken Mia, träffa gladaste, underbara LillaDuktig och fartiga Fredrika (instruktör på WorldClass) gör mig lycklig. Hur kan jag varit så dum att skippa BodyPump under semestern? Så fort musiken sätts igång är det ju så härligt! Jag bestämde mig för att köra medellungt för att undvika träningsvärk - vill nämligen köra riktigt hårt på Västerbrointervallerna imorgon - no mercy!

Vikter i kg/sida
Uppv: 3,5
Ben: 5
Bröst: 5
Rygg: 5
Triceps: 5
Biceps: 3,5
Utfall: semsesterkilona på magen
Axlar: 2,5
Mage: ja - den var lite ivägen idag.

Det ser lite ut som jag var lat i början och inte orkade byta vikter, och det kan mycket väl ha varit så :-). Mer BP åt Mia, mer vikter på stången! Mer träning med LillaDuktig!

5 kommentarer:

Karin sa...

Underbara Mia, underbar träning :-) Det är något visst med löparnas gemenskap, helt klart! Undrar vad rosa tanten tänkte när hon såg dig-igen! ;-)
Bra pumpat, back on track! Imorgon krossar vi Västerbron, eller hur?!

MarathonMia sa...

Vi kommer få Västerbron i gungning! Det var länge sedan vi tränade ihop - inte en dag för tidigt!

Lilla Duktig sa...

Ah! Men du glömde berätta hur SNYGGA vi var när vi pumpade. Förutom mina vita hårkorvar till ögonbryn. Jag MÅSTE fixa dem.

BodyJam på lördag!

MarathonMia sa...

"Hej - jag skulle vilja noppa och färga mina korvar"

Nix sa...

Självklart vad det dig vi väntade på!
Satelliterna hittar min klocka snabbt nog ändå ;)