Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 3 augusti 2008

Semester i Strömstad - Knubbsälsinvasion

Sedan jag var 4 år har jag varje sommar varit i vårt hus i Stensvik, strax norr om Strömstad. Ljuvligt!
Strömstad är årets turiststad 2008. Det är pittoreskt, mysigt, gulligt och alldeles underbart! Det lockar folk. Framförallt lockar det norrmän. Vi är rätt vana av invasionen i Strömstad där det kan shoppas "En kasse brus", "Kyllingfille", "Köttedej" och godis. Godis i massor. Godis för stora och godis för små. De stora invaderar Systembolaget (numera finns det två i Strömstad), de små invaderar de hangarliknande godischabraken. På ICA höjer kassörskan förvånat på ögonbrynen när jag vill betala med svenska pengar.

Allt detta visste jag redan om. Jag var förberedd på alla norrmän i Strömstad och i Nordby. Vad jag däremot inte var förberedd på var invasionen på "vår" strand. Där brukar det vara max 4-5 familjer. Så här såg det ut i måndags förra veckan.

Vi höll oss uppe vid stugan där det var vindstilla, molnfritt och 27-31 grader varmt under vår vecka. Som tur är har vi ytterligare en strand. Den är lite "hemlig" och bara en famlij hade hittat dit förutom oss.

Vår semestervecka var så ljuvlig den kan bli. Mycket god mat, grym vila, härligt smågnabb med morsan (hör till) och massor av god mat. Kanske liiiiite för mycket vin. Men det hör ju semestern till. Alla borde få en sån skön vecka. Här får ni lite upplevelser i form av bilder - doften av salt hav, kaprifol och varmt gräs förnimms, likaså måsarnas skrik. Varsågoda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

MYSIGT! Min semester börjar om en vecka... Gissa om jag längtar!

MarathonMia sa...

Funrun: Det förstår jag. Njut av regnet sista arbetsveckan! :-) Jag ska se till att dansa soldansen nästa helg så du också får fint väder på din semester!

Magda Gad sa...

Semester är bara BÄST.

Helena sa...

Men åh!!!! Vad härligt allt ser ut! Åh duktiga dig som tränar mitt i värsta värmen! Tur att Berlinmaran hägrar, annars hade träningen blivit lidande även för min del:D

Lilla Duktig sa...

Jaaaaa!
Mia är tillbaka!

Välkommen hem Mia!

MarathonMia sa...

Magda: ordet är YES!

Helena: Eller hur! Vilken piska. Men jag ångrar inte en enda runda. Kanske kan bli något beständigt - att fortsätta kuta som en galning trots semester. Utan all stress runtomkring.

LillaDuktig: I am. Tackar - träningssugen?