Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 10 februari 2011

Gott var däremot...

lunchen med dottern på Kura Café!

Jag gillar att vara i farten, gillar att ha fullspäckat schema och peta in ALLT. Körde således All-inclusive igår: Militärträning på morgonen 6:15, hade första mötet klockan 8, blev sedan fotograferad av en tidning klockan 9.30 (behövde dagsljus). Jobbade sedan fram till lunch då denna underbara Supersallad intogs med mysdottern...

Det är Ingmarie (och Camilla) som bjudit in mig i Kuras underbara värld. Jag valde en Supersallad med rökt lax. Under fisken fanns det vildris/brunt ris, hemfixad coleslaw, gojibär, fetaost, ärtor, spenat/sallad - allt gott du kan tänka dig - kolla bara! Serveras med deras hembakta, superdupergoda surdegsbröd - yummie!

Efter lunchen valde Elin ett vitt te som serverades fint, här fick hon se hur teet såg ut tillsammans med en liten Mackaråjn (eller vad det heter...) som är så på tapeten just nu.
Fint och smakfullt. Dessutom är ägarna och personalen helt fantastiska -Gillart liksom.

Hursomhelst - efter superfood kommer superjobb - möten, upplockning av monterväggar, broschyrmaterial, möten igen, snabbmellis och möten fram till 21... då jag olyckligt testade snabbgröten... Lever på en fin lunch och att jag var hemma så jag kunde fixa en RIKTIG gröt... (nog tjatat och ältat).

Lite kvällsjobb hanns också med - för kvällen börjar väl vid 21?

5 kommentarer:

Em Löfgren sa...

Låter som en superdag i supermias värld =)

Anna (Orka mera) sa...

Åt PRECIS en sån sallad när jag var i Stockholm för ett par veckor sen. Riktigt grym var den!!! (Sen satt jag och sneglade på minisemlorna, men dottern tvingade i mig en cupcake på cupcake sthlm i stället.)

John sa...

Vissa har fullt upp minsann. Själv är jag glad så länge jag får träna :). Salladen verkar inte fel. Måste testa det där stället nästa gång jag är i Sthlm.

Annie sa...

Visst är det gott! Ligger precis vid mitt jobb! :)

Ingmarie sa...

Kura är obeskrivbart! Testa med Organic Green vid T-Rådmansgatan och Sattva på Kungsholmen!