Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 16 februari 2011

Brev från en norrländsk adept - Tacksamhet.

Jag måste bara få dela med mig! Fick mail från min adept i Luleå...

Linda - tvåbarnsmor från Luleå med en vilja av stål och en stor glädje över att först ha deppat över sina tider på tusingar till att inse att hon samma vecka slagit coachen... Anar jag en liten Tusing-utmaning här? Foto: Linda

"Förut ville knoppen, men kroppen hängde inte alltid med. Sen jag "träffade" dig Mia så vill kroppen och då har knoppen inget val:) Du har skapat ett behov hos mig, bra va? -26,3 grader och jag brände av 7 km ikväll. 1 km mer än vad schemat sa idag! I och med att jag begav mig ut så har jag egentligen bara missat ett pass och det var långpasset i söndags. Så då känns det inte så farligt längre. Tusen tack för dig coachen!
Kramar Linda
"

Det handlar om att frigöra drivkrafter. Linda ville att jag skulle berätta att det är min förtjänst, men det är ju inte riktigt sant - för drivet finns inom oss - inom henne, någon behöver bara hjälpa till att glänta på dörren. Här har Linda gjort jobbet själv och tagit cyberhjälp. Oavsett hur långt avståndet är mellan människor kan pepp, önskningar, push och ork färdas genom Kosmos. Min egen drivkraft är Glädje - Glädjen till livet, till kroppen, till löpningen/träning. Glädjen att människor vill dela med sig av sina historier och Glädjen till energi. Glädjen att hjälpa andra och därmed boosta mig själv, Glädjen att känna att "I make a difference" och att jag sänder positiv energi. Glädjen att få känna riktiga känslor och vara nere ibland och låta dalar och toppar utgöra ett fantastiskt liv.

Tusen tack för DIG Linda, och alla mina andra adepter, tack till er som läser bloggen, tack som fan alla i min närhet - ni förgyller och förstorar min vardag - om jag bara förgyller er en bråkdel av det så är jag nöjd.

7 kommentarer:

Ingmarie sa...

Du förgyller Mia! Glöm aldrig det!

Beffa sa...

Håller med Ingmarie, du förgyller. Och peppar&motiverar!! Man behöver bara gå in hit så blir man springsugen.
jag vill också vara din adept. Hur ska jag någonsin lyckas ta mig til ett marathon utan dig undrar jag ;)

Cattis sa...

Underbart mail att läsa. Ska påminna alla som säger att det är för kallt när det är -15. Det är det ju INTE alls, enligt mig, dig, Linda m.fl.

Tack Mia för allt du delar med dig av.

kramkram

Jessica sa...

GRYMT!!
-Jag säger inget mer, bara...
-GRYMT!

Marre sa...

Vilket mod! Snacka om att det inte finns dåligt väder.... Och Mia, det är visst din förtjänst OCKSÅ. Ni är nästan likisar, du och Linda. Tänker på din JavaWoman dräkt och Lindas springdräkt. Superwomen båda två!

Unknown sa...

Asså ska aldrig mer klaga på -15 grader. Säger som min gamla mamma alltid tjatar om, det finns inget dåligt väder bara dåliga joggingskor =)

Peace Love och Löparskor!

Annie sa...

Underbart!!! :) lyllos att få vara din adept!