Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 6 februari 2011

Förlåt! Jag glömde säga...

...att jag vann mot brorsan i tävlingen om vem som skulle bli "Världsbäst Alla Kategorier!". Piew - sådärja, ordningen återställd.


Igår hängde jag med Running Sweden på ett 32 kilometer långt löppass ute på Lidingö innan det var dags för lunch och föreläsning om hur jag blev ultralöpare. Jag inledde med att berätt om utmaningen som jag och min bror hade om att springa Maran - och den av oss två som vann skulle för all framtid bli "Världsbäst Alla Kategorier". När jag sedan levde mig tillbaka till mitt GAX100 miles från 2009 glmde jag helt bort att berätta att det ju var jag som vann.



Så ni 40 som var med ute på Rönneberga och lyssnade - tack för att ni kom och jag förstår om det varit svårt att sova när ni inte fick reda på vem som vann! Jag tror bestämt att jag gjorde det med hela 26 minuter.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du vann Mia:-)
Tack för en helt fantastisk föreläsning igår, jag hade kunnat lyssna på dig i timmar. Du lyckas vekligen förmedla så mycket och jag blev så inspirerad av att låta glädjen vara drivkraften. Du är grym! TACK //Ann-Sophie

MarathonMia sa...

oh - tack själv! *rodnar ödmjukt*

Mia sa...

26 minuter! Det är ju bättre än världsbäst alla kaegorier :D

Ingmarie sa...

Nästa gång hoppas jag att jag med får/kan lyssna! Är säker på att det var en fantastisk dag!

Fröken Strävan sa...

Tack för igår! Jag är jätteglad att jag var lite modig och kom och sprang med alla supertrevliga främlingar och lyssnade på dig!

Tack för inspiration som vanligt!

marie är mitt namn sa...

Jag är så ledsen att jag inte kunde vara med i går, hoppas på fler tillfällen.

Du behöver inte berätta att du är "Världsbäst alla kategorier" - det vet vi redan ;D

mary sa...

nästa gång får du ta mitt jobbschema så att din föreläsning inte krockar med mina jobbhelger! ;)

Louise sa...

Tack för en på alla sätt strålande dag! Först blev det distansrekord för mig, sedan välbehövlig lunch och slutligen mycket inspiration från dig! Tack!

Ann sa...

Åh vad trevligt det lät!! Det är för övrigt strongt att sitta på föreläsning efter 32 kilometer, men det är klart. Är det en ultralöpare som är världsbäst alla kategorier så går det ju!

Carina sa...

Jag hade också önskat att jag hade kunnat vara med och lyssna på dig. HOppas på att det blir fler tillfällen. Äh föresten jag vet redan att det kommer fler tillfällen och de ska jag INTE missa!!! PUNKT!