Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 8 september 2008

Lunchspinning

30 minuter ren lycka!
Det var ett tag sedan jag körde spinning. Jag har fokuserat en hel del på löpning och petat in lite bodypump och bodyjam. Idag gav jag WorldClass en chans att visa att de är värda mitt autogiromedgivande. Dessutom försöker någonting i livet att suga negativ energi ur mig. Ett spinningpass skulle nog få mig på bättre humör.

Eftersom jag var lite stel i baksida lår, och har träningsvärk i magen efter lördagens löpning tänkte jag ta det lugnt. Tjoflöjt så gick det med det. Instruktören hade superbra musik och berättade att vi skulle ta en lång uppförsbacke på 20 minuter med 8 tillfällen att köra om och förbi våra medtävlande. Hon skulle guida, vi skulle lägga ribban. Jag lämnade alla mina tråkiga tankar utanför spinningsalen och gav mig "iväg". Efter 10 minuter var jag genomsvettig, efter 20 minuter var styret och golvet runt mig nersvettat. Efter 30 minuter rann det på överarmarna (LillaDuktigs koll på hur jobbigt ett pass är).
Instruktören var toppenbra och inspirerande, hon gav en viljan att kämpa och ta ut sig ordentligt. WC får behålla mig ett tag till, jag har ju lite gratiskort på SATS så jag kan sällskapa med LillaDuktig.

När jag kom ut ur spinningsalen beslöt jag mig för att inte plocka upp mina tråkiga tankar igen utan valde helt enkelt nya, glada och positiva tankar. Jag fokuserar helst av allt på positiv energi och fyller mitt inre med det.

11 kommentarer:

Puma sa...

kul artikel med er i Fokus. fast jag hade helst haft mer fokus på er och mindre runtomkringsnack... :)

MarathonMia sa...

De hade redan skrivit artikeln om löpning och använde oss bara som "modeller".

Karin sa...

Helt rätt inställning, Mia. Du smittar och jag ler numera stort :-)

MarathonMia sa...

Skönt Karin! The right spirit!

Dunceor sa...

Roligt att ni har svett på överarmarna som mått om det har varit jobbigt. Om jag kör uppvärmning på gymmet på motionscykel så är jag helt våt om armarna efter bara 10 minuter. Sen bara rinner svetten något enormt. Jag tror jag har väldigt lätt för svettas mycket. Frågan är om det är bra eller dåligt.

Karin sa...

Du måste hänga med på Pia-spinning nån gång på SATS! Var har du dina frikort? =) Bra jobbat, visst är spinning härligt ibland?

MarathonMia sa...

Dunceor: Jag tar det som att du är grymt vältränad. Eller så är ventilationen trasig på gymet :-)

Nike: Vilket SATS som helst. Tänker köra BP på onsdag morgon på S:t Eriksgatan 06.45 - häng med!

Dunceor sa...

grymt vältränad kan vi nog räkna bort =) Jo ventilationen är nog inte den bästa så vi får nog gå på det =)

Fast kör jag hemma på motionscykeln så badar jag i svett också =) Jag bara svettas mycket helt enkelt.

Masse sa...

Då måste ni ha det här!!!

https://www.bikebuster.se/detaljer/27012.html

Lilla Duktig sa...

Jag har inte sett Fokus.
Var kan jag få tag i den?

MarathonMia sa...

Dunceor: Jag läste för några år sedan att vältränade börjar svettas fortare och mer.

Masse: Herregud, hur ska man pricka det nätet när man cyklar på som en dåre? Ett fjällräventält vore att föredra! Fast det blir till att ha en stor träningsbag med sig till gymet.

LillaDuktig: I en kiosk nära dig. Man ser mina röda skor... :-)annars kan du tjuvkika på www.fokus.se klicka på "pappersupplaga".