Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 28 september 2009

Längtan

Tid till eftertanke, tid till lust.

Sommaren har hållt sig kvar länge, inga köldknäppar eller vilda, kalla regn än så länge. September har varit vacker. Träden börjar så smått skifta i färg och det är nu min kropp vill som mest.

Jag vill snöra på mig skorna och springa i skogen. Jag vill tänka, känna och vara. Jag vill springa upp och ner för backar och låta hjärtat pumpa. Jag vill öka takten och känna lust. Lust till livet. Lust till löpningen.

Långsamt, långsamt ökar känslan i mig. Lite för varje dag. Snart är okober här och jag kommer att explodera. Explodera likt lövens färger, likt de gråa, regnfyllda molnen, likt stormen och vinden - men jag gör det i glädje. Jag älskar tankarnas virrvarr och löpningens lugnande effekt.

Under sommaren har jag fyllt på med ny energi i form av sol och vitaminer, hösten tillägnas tankar och mental träning. Hösten är härlig, krispig och gör mig lugn. Hösten är fräsh och underbar. På hösten går även de sista loppen.

Ska jag köra SUM 50k eller Hässelbyloppet 10k?

Något längtar jag efter. Något måste jag bestämma mig för. Förutom den där härliga ultrahelgen jag bokat in förstås.

14 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Varför inte båda? :) Fast det kanske inte går?

MarathonMia sa...

Andréa: SUM går på lördagen och Hässelbyloppet på söndagen. OM jag ska köra milen vill jag ju persa - kan vara svårt dagen efter terränglopp på 5 mil :)

Linda sa...

Ääääh. Inget att snacka om. vad är en sumpig grå förortsmil jämfört med timmtal av härlig vacker höstgalopp i skogen!
Jag röstar för SUM!

Anonym sa...

HÅller med Linda! SUM!

Carina sa...

Håller med Linda, SUM får min röst!

gullfot sa...

Öhhh... vill du ha roligt i trekvart eller fem timmar?

Zebban sa...

Öhhh... vill du kräkspringa i trekvart eller njutspringa i fem timmar.

MarathonMia sa...

Jag börjar ana en viss målgrupp läsare...

Anonym sa...

Jag hade röstat på Hässelbyloppet men ser att du redan anmält dig till SUM. OK! jag är väl inte direkt överraskad.(och ingen annan heller).
/Kalle.
(Kanske jag borde dubblera? Kommer ju ändå inte persa på milen.)

MarathonMia sa...

Kalle: Kör båda! Du kan pace:a mig på lördag - jag vill in på en skaplig tid (läs:innan det blir mörkt och före festen startar) sen hejar jag fram dig på söndag!

Dunceor sa...

Jag röstar också på SUM. Millopp kan man ju springa hela tiden men 50km terräng kommer inte så ofta!

Anonym sa...

Visst kan jag pace:a dig om jag nu springer SUM, i alla fall i en 3-4 mil. Sen blir det nog omvända roller, jag får göra allt för att hänga på dig för jag vill också ha en skaplig tid!(Lite revansch på Stockholm och Hallsberg).
Sen på Söndag vet jag nog inte ens om världens bästa Mia-hejarklackledare räcker till för heja fram mig till några stordåd ha ha ha! men tack på förhand i alla fall
/Kalle.

MarathonMia sa...

Kalle: I IF Linnéa-färger? :D Att teamspringa är nog lättare på sånna här långa lopp... tror jag (Som inte testat annat)

Anonym sa...

Om jag ställer upp så lovar jag att springa för IF Linnéa.
Har själv aldrig teamsprungit men har märkt hur lättare det går när man under någon tävling eller träningspass kommit i "slang" med någon (eller tränat med en grupp som sprungit i ett gemensamt tempo).
/Kalle.(95% chans med på SUM)