Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 15 september 2009

Laddar inför Berlin Marathon

med bara 5 dagar kvar till maran gäller det att ladda rätt!


Mat, mat och åter mat. Stort, härligt fokus på mat!
Här i Sydafrika har vi hittat en fantastisk affär med hurmycketmatsomhelst och allting är så himla snyggt upplagt och fräsht så jag vill köpa hela haket!
Första dagen blev det picknick utanför hotellet. Jag jobbar ju samtidigt så jag multibegåvade mig själv och fixade det mesta från hotellrummet och väntade förgäves på att bli uppringd och inkopplad i en telefonkonferens... men jag kan inte ta emot samtal här (vilket är konstigt då alla isntällningar är rätt och jag kan ringa ut, smsa och annat...). Alla härliga grönsaker och frukter blev en riktig Vitamin-och-Mineral-Boost.

Efter en hektisk arbetsdag blev dagens motion "walk-in-the-birdie-park" - riktigt skoj att få vara så nära alla färggranna fåglar och en och annan surikat.
Nästa omgång uppladdning blev Proteinboost... yummie!


Imorgon bitti ska vi försöka få till en morgonjogg - nu på kvällen är det runt 27 grader varmt, men mornarna är härligt krispiga med 16 grader.
Hoppas att ni har det bra därhemma! Fler rapporter och bilder kommer.

8 kommentarer:

Snorkkis sa...

Åh, hoppas att du har det bäst bäst bäst på jobb-semestern! Och så taggad du kommer att vara inför helgens mara sen!

Elin sa...

Du verkar ha det toppen i Sydafrika, ser framemot att få se fler bilder sen :)

Elin sa...

Du verkar ha det toppen i Sydafrika, ser framemot att få se fler bilder sen :)

Anna (Orka mera) sa...

Så mycket gott!!! Kommer göra underverk med ditt mararesultat :)

Anonym sa...

Ja, du verkar ju inte ha någon anledning till att klaga direkt, förutom det med telefonen då... Kör hårt och lycka till... en mara är väl ingenting för dig nu när du sprungit GAX100??

Marre sa...

Perfekt uppladdning! Vore inte helt fel med 27 grader och sol....

Maria sa...

Hej Mia!
Sköna bilder, här hemma är det kanon, idag åt jag en räkmacka i minisights, men dock en macka. Tog 45 minuter att tugga i mig, men jag fick i mig hela :o).

I morgon satsar jag på lite lite pasta och räkor....undrar om det funkar?

Borde nog varit med dig där nere, frukt i massor sätter ju i gång magen och gott också, jag får nog ta mig en tur till hötorget - känns samma som att vara i Sydafrika ;o).

Morgonjogg - låter helt underbart! Med din uppladdning så kommer du att flyga fram (över)Berlin (muren)! har fått en sida av Karin så att jag kan följa er alla....om en månad är mina ambitioner att vara med på Linnéas uppvärmning :o9 :o) ser med spänning och glädje fram emot detta!

Ha det nu förbannat bra och om vi inte hörs - LYCKA TILL PÅ MARAN!!!

Dubbelkram!

Katarina M-I sa...

Titta flamigo!!! (Utbrister Emil, två år. Han kan inte säga flaminGo)

Vilken grönsaksdisk och vilken köttbit. Bostad till tusen när du väl står på linjen och väntar på starten. Härligt!