Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 24 september 2009

Fokus på jobbet...

Jag har bara 4,1 arbetsdagar kvar... det brinner i knutarna - mycket ska hinnas med!

Då vill jag bara springa, springa, springa. Vilket jag förstås inte hann med på lunchen. Jag körde i alla fall 9,5 kilometers återhämtningsjogg med IF Linnéa runt Årstaviken i tisdags - benen kändes pigga och kroppen stark. Så stark att jag körde NMT igår morse. Jag tog det lugnt när Bruno beordrade 10 långa backintervaller och sällskapade i lugnt gemak en ny tjej. Idag blir det som sagt ofrivilligt träningsfritt - Istället bjuder jag på lite bilder från min tjänsteresa i Sydafrika förra veckan.



5 kommentarer:

gullfot sa...

Jag vill också klappa lejon och rosa pippifåglar!!

Dunceor sa...

Jag hade kunnat tänka mig en Sydafrika resa också ;)

Lycka till på nya jobbet, det är rätt skoj att byta jobb även om man måste skaffa sig nya vanor.

Carina sa...

En SÅN tjänsteresa skulle jag också vilja åka på...

Anonym sa...

Håller med Carina. Det verkar vara en bra tjänsteresa... Ni har inga vakanser?!

MarathonMia sa...

Jomenvisst: Jag slutar ju så jobbet finns tillgängligt :)