Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 11 september 2009

Jag surfar på den positiva vågen...

...shit vilken underbar vecka! Och den är inte slut än!


Här står jag och surfar på Jojjes rygg efter instruktioner från Gladiator-Atlas. Ja, sämre sätt kan man ju börja fredagen på!


Hela veckan har varit helt fantastisk. Det är svårt att inte gå omkring och le. Skön NMT-träning i måndags, POSE-instruktion på IF Linnéa på tisdagen, härligt lerpass på NMT på onsdag, tufft intervallpass med Ken som personlig tränare på torsdagmorgonen och idag Atlas! Yummie. Lunch med Tone och Evelina, fotboll med Kattis, middag med Ullis och LillaDuktig (med män och min Stekare)... plus att min gigantiska To-Do-list på jobbet sakta men säkert betas av, all ledig tid däremellan har jag tillbringat med Stekaren. Jag ÄR banne mig SuperWoman. Och hey! Det är bara fredag förmiddag.


NMT Onsdag
När Spyfys-Magnus och Johan insåg att varken ägar-Jens eller Bruno tänkte övervaka passet, och att det "bara" var 5 nya så tändes det en gnista i deras ögon "Vi har fria händer att göra vad vi vill!" Vi fick börja med att jogga och placera oss i postnummerordning. Lagom framme vid Brunos svartgeggiga dike stannade vi för koll. "Ni har misslyckats med uppdraget - det blir bestraffning!" 23 stycken yrvakna, västprydda träningsnördar ställer sig således i hunden över diket. Siste man beordras att krypa genom den leriga sörjan under hundenposerande människor. Klaffs, klaffs, klaffs - stanken sprider sig och vi blir leriga överallt. Under passet spyr 3-4 personer, om det beror på ansträngning eller stanken av avlopp vet jag inte. Men tufft är passet i alla fall. Riktigt tufft. Vi stuvade om lite i skogen (I LillJanskogen växer det nämligen stora bildäck som ska förflyttas, likaså barkfria, tunga stockar). Körde styrka varvat med löpning. Det gäller att ge järnet hela tiden. Gruppen håller ihop och peppar de nya, vi hjälper varandra, avlastar, sätter en hand i ryggen i uppförsbacken, hakar armkrok och drar. Vi uppmanar varandra "Andas!" "Bit ihop!" "Du är duktig". Det är en otroligt skön känsla efter passet. Leran är svår att tvätta bort, min spa-skrubb-pad används flitigt och benen är härligt röda efter gnuggandet.

NMT Fredag
Idag var det betydligt lugnare. Pulshöjningen hos mig kom nog mest ifrån den där Gladiatorn... JA Kapten! Tack Kapten! Vill Kapten följa med på fest ikväll Kapten? Bilder från passet, ord behövs inte.





Fina fisken!
Salta fiskar är min passion före och efter långlopp - Goaste Sivan kom med denna present till mig inför Berlin Marathon :). Kärlek.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Vad exakt gör ni på sista bilden till höger? Funderar och funderar men kommer inte på. Ni vilar väl inte???

MarathonMia sa...

Anna: Balansövning. Det var supersvårt - man fick inte haka i axlar eller fötter och så skulle personen under krypa framåt. Här gäller det att prata sig samman och vicka rätt på häcken!

MarathonMia sa...

Förstora istället tredje bilden - visst ser det ut som Atlas har en gummiarm under tröjan - Muskeln KAN väl inte vara så där stor på riktigt?

Löpning & Livet sa...

Jag lånar lite av din energi om jag får? och kanske en och annan fisk också :)

Anonym sa...

Läste om NMT i senaste medlemstidningen från Stadiums kundklubb... Såg dock ingen MarathonMia på bild tyvärr :)

MarathonMia sa...

Andréa: Varsågod! Jag har så det räcker åt dig också!

Marathonjohan: hrmpffff- de väljer ju att komma och fotografera när jag är på tjänsteresa, jag som annars är linslus ;)

NiklasN sa...

Man blir lite fundersam när man tänker på att Kn Atlas är ubåtare... de brukar svälla på andra ställen...