Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 22 september 2009

Hur är Mia?

Fokuserad, hård och målmedveten.

Just nu har jag hamnat i en Mycket-Mia-Fas. Före den 1 oktober ska jag hinna med följande:

* Avsluta alla åtaganden på mitt nuvarande jobb (10-12 dagars arbete)
* Träna 1-2 pass med IF Linnéa
* Springa själv
* Träna 3 pass med Nordic Military Training
* Ha bokklubbsträff (Bordellen)
* Fira Sonens och Mammans födelsedag
* Familjemiddag hos farsgubben
* Åka till Göteborg och gå på bröllop
* Gå på fotboll med Stekaren och se AIK krossa DIF
* Åka till Slough och jobba och partaja
* Umgås med mina älskade barn
* Umgås med min Stekare
* Tvätta, städa och laga lite bra mat
* Blogga

Men vet ni... I love it! Jag älskar att ha fullt upp. Det är nu jag får se om jag är så multibegåvad som jag tror att jag är!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du är - det är i alla fall jag övertygad om! Superdunderbästaste Mia!!!!
kramar
HelenaF

Elin sa...

Du är så multibegåvad som du tror. De är världens Bästa Mia vi pratar om.

Magdalena sa...

Klona dig! ;o) Ibland när det är mycket man har att utföra på kort tid kan man få panik om man tänker på det. Jag har oxå en mycket tajt 10-dagars period som kommer men jag tänker: det är bara 10 dgr, jag kör järnet. Och så planerar jag allt inkl träning förstås minutiöst! Du fixar det lätt! HAr du lite ledigt mellan jobben?

Larubsson sa...

Skicka lite av din energi till mig är du snäll! Orättvist att du har all

Kram Veronica R

Anonym sa...

FULLT UPP men tävlandet för i år är över eller..?
Ser inga inplanerade lopp i "kommande och pågående utmaningar", och DU om någon kan ju med gott samvete unna dig ett längre tävlingsuppehåll, typ till mars,april.
Fast jag tror ju inte att det kommer dröja så länge och undrar därför:
Har du någon tävling på gång? (eller det får bli i så fall mer spontant och med kort varsel).
Knäcka milen på/under 45 min. på Hässelbyloppet kanske?
/Kalle.

Dunceor sa...

Det finns inget bättre än när man har mycket att göra!

MarathonMia sa...

Helena: Puss. Miss you.

Elin: Nu ska det bevisas!

Magdalena:Inget ledigt mellan jobben - fullt ös medvetslös - Just the way I like it.

Veronica: Ja herregott - jag samlar energin och skickar ner - lovar!

Kalle: Du känner mig för väl. Jag vill alltid både och. Ska uppdatera kommande utmaningar och funderar på SUM eller Hässelbyloppet. En mara till. En ultraweekend. och så är jag förstås anmäld till Tjurruset :)

Anonym sa...

Välkommen till klubben. Så där tycker jag att livet alltid är. Ibland är det kul men ibland känner jag bara att jag ligger efter hela tiden och då blir det drygt. Då kan det vara skönt med ett utlrapass och först glömma allt och sedan vara för trött för att göra nått annat än att äta popkorn och slappa i soffan. Dåligt samvete? Javisst, men det kommer väl en dag i morgon också och gör det inte det så var det ju inte så noga med att göra allt heller.. :-) Keep up the good work!

MarathonMia sa...

Dunceor: Håller med!

Anonym: Soffa? :D

Marre sa...

Mäh, kan du vara bajsnöjdig genom en hel mara (nästan) så är väl det där ingenting! Vad gulligt det låter när du ska umgås med "din Stekare", jag se dagens ungdom... ;-)