Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 18 september 2009

Kolla - kolla - kolla!

Kolla vem jag mötte i morse när jag landade i Berlin!



Han kollade mig rakt in i ögonen och sa "Låt oss prata loppupplägg därborta på caféet!"

Edit: Hahaha! Och linslusen Mia kom med på videon - kolla här!

18 kommentarer:

BoelMaria sa...

Coolt! Nästa år hoppas jag också vara på plats i Berlin och träffa sådana där världsstjärnor :)

Keron sa...

Häftigt! Du får ta rygg på honom nu när ni är buddies :)

Maria sa...

Vem kommer först i mål - du eller han??

Nästa år är mina amitioner att vara med :o)

Hälsa alla om du kollar här nere i Berlin.

Kram

Snorkkis sa...

Ja, där har du en att ta rygg på. Och så spurtar du om i slutet :) . Lycka till!!!!!

Anna sa...

Hälsa från mig:) Lycka till imorgon.

Carina sa...

Ja där fick du lite inpiration. Det är ju bara göra som han gör, kan ju inte vara så svårt;-)

Lycka till imorgon!!

Anonym sa...

Nå,vart Haile nöjd med dina tips och råd?
/Kalle.

Anonym sa...

Den vanligtvis ständigt leende
Haile Gebrselassie ser ju vettskrämd ut!
-Titta där kommer Marathon Mia!
-de sa ni aldrig att hon skulle vara med.
Tur att han fick en nalle att trösta sig med :-)
/K.

Magdalena sa...

WOW! Vilket inspirerande möte! Inlägget ovan är riktigt roligt - han ser faktiskt rädd ut! ;o)

Anonym sa...

"First we take Trollhättan then we take Berlin"

funrun sa...

jag har er på samma bild på min blogg... :D

Anonym sa...

Har precis sett videon och hoppas för allt i världen att du inte har något med Hailes försvunna bagage att göra eller att killen som räcker över nallen är en förklädd representant från IF Linnéá som försöker med någon form av björntjänst. I så fall kommer jag INTE att börja träna med er i höst!
/Kalle :-):-):-):-):-)

Anonym sa...

F-N vad nära!
Haile Gebrselassie: 0X:06:08
Maria Thomsen 0X:06:36

Marre sa...

Coolt, hoppas du fick några bra tips från honom! ;-)

jumper sa...

Är det verkligen han?

MarathonMia sa...

hahaha - jag har haft så roligt åt att jag sprang in i honom på flygplatsen. Måste hitta videon - kan du posta länken Kalle?

Jag gav honom alla värdefulla tips, han struntar ju i vad han äter till frukost och tycker att middagen innan är viktigare - "Då måste du testa min pimpade havregrynsgröt" sa jag. Han tipsade mig om att bli lite kortare och smalare. Och så höll vi på fram och tillbaka - Ge och Ta liksom. ;)

Sen brakade jag ihop på maran.

Zebban sa...

"bli lite kortare och smalare" hahahahaha du är faan roligast!

Jag har ju inte alls hängt med på sistone, måste nog läsa i kapp lite på din blogg känner jag.

Ha det bäst!!!

Anonym sa...

Duuu, kolla in min blogg (skrolla lite längre ner) om mitt möte med Haile! Det var en upplevelse :)

Ps. Ser att vi var på samma morgonjogg också. Visst var det mäktigt att jogga in på Olympiastadion! Ds.