Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 28 september 2009

Från längtan till förväntan

Mina ultrababes and brothers - jag är anmäld!

Vem kan motstå 50 kilometers härlig skogslöpning? Inte jag i alla fall. Anmäld och betald till Sörmlands Ultra Marathon SUM - har jag plötsligt ett kortsiktigt mål. Loppet går nämligen redan den 10 oktober. Passar perfekt eftersom jag och Stekaren ska på fest på kvällen - då kan jag ju vara Partyprinsessa hela natten istället för att smita tidigt och förbereda mig för ett Hässelbylopp dagen efter. Nu får jag agera hejarklack på söndagens millopp och det är inte fy skam det!


Ni som sprang Lidingöloppet - såg ni vår hejarklack vid 22 km? Visst hejar de bra?
********************************

19 kommentarer:

Dunceor sa...

Ah rätt val. Vi ses!

Elin sa...

Hejarklack på Hässelbyloppet ser vi framemot, hoppas du hejar riktigt ordentligt :-)

Snorkkis sa...

Det gick inte att undvika hejarklacken! De hördes på en kilometers avstånd; tänk vilken kick man fick!

Och SUM verkar vara bra val... och jag som precis gjort valet att inte springa.

Anonym sa...

Det var väl det vi visste! :-D

LindaH sa...

Hejarklacken var kanon!
SUM får vänta tills nästa år för min del då jag måste bygga styrka och uthållighet. Var sak har sin tid, är det inte så du säger :)

Johanna sa...

helt underbar hejarklack, kicken höll i sig ända in i mål :o)
Lycka till på 50k!

Marre sa...

Perfekt att välja party framför lopp. Fast vanliga människor hade nog inte valt ett 50 km lopp istf 10 km bara för ett party.... ;-)

Anonym sa...

Lycka till! Bra val!

MarathonMia sa...

Fredrika: Party :)

Dunceor: I starten ses vi! Du väntar väl i mål och bjuder på en bulle?

Elin: Jag ska vråla allt vad rösten bär!

Snorkis: Hmmm - synd att du inte springer - men man kan ju inte springa allt. Vi får ju fördela våra Linnéalöpare jämt över tävlingarna :)

Bureborn: så uppenbar alltså...?

LindaH: Jobba på - styrka tar dig långt! Vi ses i skogen nästa år då!

Marre: 50k skogsparty - sen partyparty!

MarathonJohan: TAckar!

Snorkkis sa...

Vilken snygging man fick syn på springtime travel katalogen :) .

Dunceor sa...

Mia: Jag tror nog det är du som får vänta på mig i mål. Det är du som är UltraMia ;=)

Jossan sa...

Det tror jag du gör rätt i.
En mil är väl ingenting för superMia. :)

Du verkar trivas bäst när du får springa långt!

jumper IK Kometen sa...

Svaret på frågan: Nej jag såg inte en käft.

Magdalena sa...

Linslusen Mia- du kan ha en tävling här: hur många bilde är Mia med på i senaste broschyren av ...Tavel ?" Minst 2 såg jag igår när RW kom! Coolt!

Zebban sa...

Jag VISSTE att du skulle ge dig till slut! Hässelbyloppet i all ära, men snacka om svag saft i jämförelse med SUM.

Anonym sa...

Hässelbyloppet=svag saft??? I så fall får man väl spetsa till drinken med lite SUM. Du Mia får vara körsbäret, så kan jag vara paraplyt :-)
/Kalle (oxå anmäld)

MarathonMia sa...

Snorkkis: Jomenvisst - tröjan sticker ju ut liksom ;)

Dunceor: Vilken tro du har på mig... vi kan ju hjälpas åt!

Jossan;Så sant som det var sagt - Jag trivs bäst när jag får springa långt!

Jumper Snabbfoting: Meh! Meh! sprang du samma bana som de andra? Jag lovar att heja extra på dig nästa lopp som kompensation!


MAgdalena: Fler... min ryggtavla finns med också ;)

Zebban: Ja... jag passar nog inte att spela svåråtkomlig - jag är alldeles för uppenbar!

Kalle: Kul! Kul! Vill du teama? Jag tror att Staffan är okej med att låna ut mig en tävling :) Men då är du väl anmäld i IF Linnéas namn? * visslar*

Anonym sa...

Visst vill jag teama :-) , och jag är anmäld i IF Linnéas namn.
/Kalle.

MarathonMia sa...

Tjohooo! :D Ta med öronproppar!