Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 9 september 2009

I chocktillstånd!!!

...jag springer fel, har fel skor och luktar avlopp.

För att dämpa chocken från gårdagens löptekniska undervisning i POSE-metoden, där jag fick skämmas över mina mjuka, sköna skor... och chocken att brutalt behöva krypa i avloppsdiket i morse på militärträningen så tog jag Stekarens cab och plockade upp Underbara Tone. Vi käkade picknick i sensommarvärmen på Djurgården.

Tone mumsar curry/mango-kryddad kycklingfilé med matig sallad gjord på spenat, ruccola, bulgur, tomat, parmesan, pumpafrön, bönor och citronolivolja.

Mer om POSE och NMT när chocken lagt sig och ytterligare tvagning har gjort att jag fått tillbaka tron på att jag är SuperWoman som doftar härligt och har grymt många bra löparskor!

10 kommentarer:

Therese sa...

Ojoj...har också tänkt gå på en av Markus clinics och väntar mig ungefär samma bannor. Fel skor! Fel löpsteg! Sträck på dig! Tårna först! Väntar med spänning på ditt utlåtande när chocken lagt sig. :)

MarathonMia sa...

Therese: :) jag MÅSTE dit. MÅSTE. Tips - ta ett par odämpade skor, gärna snabbskor utan pronationsstöd så slipper du rodnaden om kinderna. Ballerinaskor eller Fivefingers tror jag impar bäst...

Maria sa...

Salladen och kycklingen låter inbjudande gott! Själv hade jag ont i rumpan när jag vaknade på morgonen, kan bero på det smidiga fallet jag gjorde när jag fotade och någon tydligen inte såg mig.... :o) Men blodad tand fick jag, så att jag kunde ta mig till jobbet på onsdagen och jobba lite i smyg, det gillar jag :o)

Kram på dig!

Marre sa...

Shit! Vilken shock att inse att man gör allt fel! Jag ska definitivt inte gå på någon sådan föreläsning och jag springer heller inte i avloppsdiken. Än så länge. Önskar dig lycka till i vägen mot SuperWoman-läget igen. Det kanske hjälper att köpa nya skor av valfri modell? Att köpa skor = himmelriket.

Anonym sa...

Du har väl vaccinerat dig mot allsköns sjukdomar innan du började NMT? Du vet, difteri, tyfus... ;-)

Anonym sa...

Gäller att passa på att picknicka nu innan det blir för kallt!

gullfot sa...

Äsch, ingen springer väl perfekt. Men jag vet inte heller någon som inte haft nytta av den träningen. För vissa saker är helt enkelt... fel. För kroppen, för rörelseekonomin, för lederna. Tror iofs du ligger ganska bra till, så några finjusteringar gör säkert susen. Är själv tokpeppad att komma igång med teknikträningen igen. Vi får slå våra kloka fötter ihop helt enkelt.

Att få lukta sump ibland tycker jag annars är en mänsklig rättighet. Saknar NMT.

gullfot sa...

...och allvarlig talat Mia, varje skostall med självaktning bör väl innehålla åtminstone ett par snygga slicka racing flats? ;)

MarathonMia sa...

Maria: Hahaha - stackare vilken vurpa - överkörd av en ångvält - men fina bilder blev det - Tackar!

Marre: håller med om att skoköp är himmelriket - har precis fått hjälp att rensa ut i hallen så nu får nya, fina par plats... *längtar*

Bureborn: Borde. Jag borde. För attans vad det kliar överallt *orolig*

Freddie: Du, jag och en vidokamera. Upp / upp / upp (räknade kadensen och kom upp till 179 - en bra början!)

gullfot sa...

Då föreslår jag en date vid kanalen ungefär där du bor, där borde det funka bra att filma. Och så kan du få tillbaka din handduk från Skåne som jag bara glömmer jämt... :-)