Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 29 januari 2008

Jag rockar fett. Agent Starling is back!

Längd:10:23 km
Tid: 54:00 minuter
Snitt: 5:13 /km

Idag körde jag min lunchmil på årsbästa. Kändes lätt! Det betyder att fredagens moccaruta som försökte smälta och transportera sig runt i kroppen äntligen blivit energi! Toppen.

Tog turen före lunch, vid halv 12 (gillar inte att ha mat i magen när jag springer). Efter 3 uppvärmningskilometer ökade jag tempot - kändes grymt! Benen var lätta, flåset lugnt - med facit i hand hade jag nog kunnat springa lite snabbare...

Jag firade årets milbästa genom att sätta mig bredvid ett fyllo på planet till Köpenhamn. Han stank sprit och inrökt rökruta - snarkade gjorde han högt också. Var tvungen att hämta ut bagaget och checka in på nytt till London - vilket innebar dagens andra löpning, tajt om tid och långa transportsträckor. Men nu sitter jag i alla fall i ett lila hotellrum vid Gatwick - väntar på att få flyga till Algarve imorgon.

Flås/andning: Toppen
Ben: Lätta
Rygg: Avslappnad efter voltarenen i söndags kväll och måndags morse...
Jag sprang om: 0
Blev omsprungen av: 0

Inga kommentarer: