Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 13 januari 2008

Sol, barrdoft och en skön avkoppling i biosalongen!

Längd: 20 km
Tid: 114 minuter
Snitt: 5:42/km

Idag var det riktigt härligt löparväder! 3 plusgrader och strålande sol från en klarblå himmel. Jag tog bilen till Ursvik för att springa 16 kilometer. Första 3 kilometrarna kändes tunga, sen blev det plötslgt kul. Jag hade alldeles glömt bort att Ursviks milspår var så kuperat. Tog första milen på 56 minuter, sprang om 3 - blev omsprungen av 1. Andra varvet gick snabbt de första 5 kilometrarna - sen saktade jag ner och tog det lugnare. Vid 17 kilometer kommer en stor schäferhund upp vid min vänstra höft - jag blev skiträdd och skrek rakt ut. Fastkopplad i hunden (eller tvärtom) kom en lång man i riktigt snabb fart - han skrattade gott, och sprang ifrån mig. Backarna under det andra varvet var plötsligt mycket längre och mycket brantare - så jag tog det riktigt lugnt - vill inte riskera ryggen. Istället för 16 kilometer fick jag med mig 20 kilometer hem i benen. 114 minuter sol och härligt väder. Massor av skog och barrdoft, kuperad bana och massor av löpare framför och bakom. I sista uppförsbacken blev jag omsprungen av två trettioåriga tjejer i orangefärgade löparjackor och coola löparbrallor, ännu en snabb kille sprang förbi - så dagens löpning slutade 5-5.

Skyndade hem för en dusch, såg Bee Movie med Ulrika och Patrik (Oliver somnade mitt i) för att sedan bli bjuden på stans godaste lasagne hos June. Tack för biobesök och kalas - hade nog däckat i soffan annars!

Flås/andning:Helt ok
Ben: Lite stelt i ljumsken i början
Rygg: Kändes öm efter 15km, men inte direkt ont.
Jag sprang om: 5
Blev omsprungen av: 5

Inga kommentarer: