Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 17 februari 2008

Söndag - långpass 22,3 km

Varmare väder och lite mindre kläder. Tog två varv runt Kungsholmen plus en extratur över Västerbron och Söder Mälarstrand.

Såhär efteråt känner jag mig illamående och är öm i höfter och rygg. Blir konstigt sugen på godis och klämmer i mig massa apelsiner.

När jag sprungit ca 15 km träffade jag lillebror Fredrik och hans gravida Louise. De skulle haft barn i fredags och är ute och vallar magen för att sätta fart på det hela. Jag gick en liten bit med dem och pratade, blev ett skönt avbrott. De lovade att vi skulle träffas snart igen - men då utan mage :-). Till saken hör att de har tagit reda på vilken valör det ska bli på bebben - och min andra bror Henrik vet vad det ska bli. Men inte jag... Jag låtsas väldigt oberörd av att inte veta, men vill gärna att de stillar min nyfikenhet genom att klämma ut den snart.

Längd: 22,3km
Tid: 2 timmar och 7 minuter
Genomsnitt: 5:42/km
Jag sprang om: 2
Blev omsprungen av: 0

Inga kommentarer: