Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 12 februari 2008

Smygträning?!?

Jag tror att min lillebror Henrik smygtränar. Han hävdar bestämt att han inte tränar, men idag när jag berättade om mina nya skor försa han sig - "Mina skor är svarta, men när jag är ute och kutar ser jag bara folk med vita löpardojjor, de tror nog att mina inte är "riktiga" löparskor." Jag hörde meningen, jag memorerade den och nu är den här offentligt på Bloggen.

Hmmm - trodde han att han skulle sopa mattan med mig? Att han i smyg kommer träna så pass att jag liksom kommer tvåa? Han har gett sig fan på att klå mig på Stockholm Marathon. Shit.

Nu jävlar anåda - nu blir det till att klä ut sig till buske och sitta och ruva utanför hans hus. Jag MÅSTE få veta hur han ligger till...

1 kommentar:

Mwai Kibaki sa...

Lugn Mmia, bara lugn. NU TAR VI DET LUGNT! Den där Henrik är en riktig wannabe! Jag har kollat hans blog. Vilken löjlig pseudonym (om man nu tycker så himla mycket och har såå himla bra skor och rygglutning, kan man då inte sätt ut sitt rätta namn, skandal!). Men hej, vad skriver han? Usch, äckligt.