Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 5 februari 2008

Lunchjogg med Göran - dryga milen

Han är snabb. Han är smidig. Han är tävlingsinriktad. Göran som har 22 Stockholm Marathon bakom sig (och samma Sthlm Marathon som mig framför sig). Hans Duracell-fart (lugnt tempo som man kan mala på i timtal...) ligger runt 5 minuter/km. Min Duracell-fart ligger på ungefär 5:35. Alltså borde dagens tempo ligga på ca 5:15 - han drar upp tempot - jag håller tillbaka lite.

Strul med klockan (använde mobiltelefonen, som stängde av sig) gjorde att vi fick höfta lite och det visade att vi sprungit 5:25 tempo eller långsammare. Jag tror att vi faktiskt sprang snabbare. Eller åtminstonde längre. Det är i alla fall min övertygelse.

Jag kanske inte är lika snabb som Göran, men jag leder i alla fall (just idag) i antal sprungna kilometer 2008. Jag har 264,4 - han har 256. Men jag har vilodag imorgon så jag får fira detta ikväll...


Längd: 10,23 km

Tid: ca 56 min

Genomsnitt: 5:25

Jag sprang om: 0

Blev omsprungen av: 1(Göran förståss!)

Inga kommentarer: