Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 9 juli 2008

T T T

Tisdag - TSM - Tusingar!

Träningen med TShM var precis så bra som jag vill att den ska vara. Kvällen bjöd på bra löparväder, härliga löparkamrater och en förbestämd rutt med tusingar på programet. Det enda jag behövde göra var att ta mig dit. Jag småjoggade till City för att kolla status på mina ultraben, de kändes ok fast lite stel i baksida lår på höger sida. Detta försvann helt under passet.

Dagens tusingar skulle vara 5 till antalet och gå i 4:45-tempo. Jag har kört tusingar snabbare på Stadion tidigare. När de körs på bana går det ju lite snabbare. Gruppen var lagom stor och jag peppade Nike att haka på 1:45-gänget fast hon ställt in sig på 2-timmarsgruppen. Patrick från IF Linnéa gjorde comeback i löpningen efter ett höghöjdsläger söderöver i några veckor. Catti som egentligen borde vara fastbunden i en solstol och vila sitt högerben stod givetvis ombytt och redo på Östermalms IP. Idag tjattrade vi extra mycket - jag, Nike och Catti. Jag höll mig långt fram i gruppen där det gick något snabbare (4:24-4:33 pace)- följande tider bjöd kvällen på:


8 kommentarer:

Dunceor sa...

Kanontider! Och du oroar dig över göra sub50, kommer gå med lätthet! Vad hade ni för vila?

Fan jag vill också köra tusingar men åkt på förkylning nu =(

MarathonMia sa...

Vi körde 1 minuts ståvila. Tusingar är grymt bra träning när man väl tar sig för dem... det är skönt när andra hittar platsen och säger åt en vad man ska göra.

Se till att bli frisk och ladda ordentligt mentalt under tiden!

Anonym sa...

Vem vill ligga i en solstol när man kan ha kul i ditt sällskap, även om det är på en grusstig i Stora Skuggan :-).

Ja nog både tjattrade vi och tog gott om plats men då vi är så väldans trevliga får vi hoppas ingen tog illa upp.

Härliga intervaller, trodde tröttheten skulle slå till efter 3:e men den försvann under ståvilan. Kändes oförskämt behagligt på intervallerna. Måste ha smittats av att titta på starka dig och helt enkelt trott att det var så enkelt att springa som du gjorde sken av :-).

Anonym sa...

Vilka synnerligen snygga tider!
Och det med en ultramara i benen.
Sub 45 på lördag lär sitta som en smäck!

Katarina M-I sa...

Jag tror också på sub 45. Du har farten i benen.

/Bzz

MarathonMia sa...

Catti: Du kan konsten att tona ner saker ;-)

Bureborn och Cykelmygga: stopp, stopp, stopp. Det där var intervalltider med vila emellan på en synnerligen flack sträcka. Jag har bara gått milen under 50 min en enda gång (49:25). 45 på milen blir nästa års utmaning!

Magda Gad sa...

Just det - tusingar. Måste få till dem. Snart. Kan man inte få 48 timmar på ett dygn? Går det att ansöka om det nånstans?

MarathonMia sa...

Magda: Jag har frågat mig samma sak! Jag frågade iofs bara efter 2 extra timmar per dygn - men ändå! Du hinner. Själv hann jag paddla kajak i 1½ timme. Rapport kommer.