Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 25 oktober 2008

Slagsida när det är stormigt?

Och slagsida när ena rumpmuskeln inte riktigt vill.

Nu var det över en månad sedan jag var hos naprapaten. Har inte bokat tid. Dumt. Mycket dumt. Ända sedan Berlin marathon har jag varit stel i höger sätesmuskel och nu är jag så stram ner på baksida lår att det gör ont till och med när jag sover. No good.

Jag försökte tappert se mjuk och smidig ut på BodyJamen, vilket inte riktigt lyckades. Jag fick ideligen slagsida. Passade på att köra rehabiliteringträning innan, sedan lång stretch efteråt. Samlade ändå ihop 55 minuters intensiv träning. Jag menar vila. Eller underhållning.

Jag hoppar morgondagens TSM-pass för att styla lägenheten. Sedan blir det söndagsmiddag med kära vänner. Aktiv vila och mental träning alltså.

Nu finns det bara två saker att göra. Antingen börja knapra Voltaren eller boka naprapat. Eftersom jag är en ivrig själ och inte gillar antingen eller, så kommer jag förmodligen att köra både och. Plus att jag måste köra mina rehabövningar som jag lovade nappisen dyrt och heligt för en månad sen.

Nå, dags att hämta tvätten i tvättstugan, sen har jag dejt med tensmaskinen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

aja baja mia, rehanbslarv är ju som att vifta lite med tandtråden framför tänderna strax innan man går in till tandläkaren...

Anonym sa...

eeeh... rehab-slarv ska det stå.

gullfot sa...

Låter som ett solklart fall av både och. Hoppas du får tid snabbt som attan!

Catti sa...

Hoppas din dejt blev lyckad :-).

Voltaren NOT, inte tillsammans med naprapatbesök/träning.

Var klok nu Mia :-)

Magdalena sa...

Inspirerande blogg för en som börjat träna löpning mer allvarligt nu efter 2 graviditeter. Shit vad du tränar - varje dag - det skulle jag oxå vilja men blir det -4 el 5 pass i veckan så är jag glad.
Kör du hundred push up-utmaning?

Helena sa...

Synd att jag inte får klappa lite på dig på TSMträningen idag, nåja, tisdag kanske? Klappa lilla rumpan ordentligt nu;) Kram på sig!

Anonym sa...

Boka en tid snabbt som tusan :)

Anonym sa...

Mia,
Om det inte gör riktigt ont så ta ett redigt varmt bad, ett stort glas rött och sen stretcha av bara f-n.

/doktorn
;o)

Dunceor sa...

Även jag har haft lite ont i rumpan efter maran men gick bort efter några dagar men har kännt det har stramat lite när jag sen kört roddmaskinen på gymmet.
Men några ordentliga utstretchningar och bra uppvärmning löser det mesta!

MarathonMia sa...

Funrun: Ska genast åtgärda rehaben! För slarvar med tandtråden gör jag inte!

Fredrika: Det är ju så jag brukar göra. Både och liksom.

Catti: Jag lyssnar. Jag lyssnar. Jag lyssnar. Men ibland behövs lite hjälp på traven, jag vet att många tycker det är dumt att äta Voltaren - men jag varken överdoserar eller håller på en längre tid.

Magdalena: Välkommen hit! Jag är rätt aktiv, det började med 2-3 ggr i veckan men nu är det en social grej också. Jag började med one-hundred-pushups för 6 veckor sedan och ligger fortfarande på 2:a veckan... :-)

Helena: Lovar att kurera häcken och kommer snart tillbaka!

Linda: Ska bli!

Jerry: Tog vinet, saknar badkar...men tog en varm dusch istället. Känns MYCET bättre. Vin istället för Voltaren...hehe.

Dunceor: Jag vet ju att jag måste stretcha... Ska genast lägga tid på det.