Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 30 november 2009

Summering av första "intensiv-veckan"

Den blev helt okej. Kanske lite ljusröd.

Förra veckan var jag på tjänsteresa i München i 3,5 dagar. Samtidigt drog jag igång mitt program inför nästa säsongs utmaningar:

Mars 2010: Skövde 6-timmar
April 2010: Täby Extreme Challenge/TEC 100 miles
Augusti 2010: Förhoppningsvis GAX TransScania 150 miles

Jag bygger styrka och ska bli snabbare. Samtidigt ska jag få in mängd. Lätt som en plätt för mig som har 29 timmar per dygn.

För tillfället sover jag toppen i 8 timmar och är ständigt på topp. NOT. Har förföljts av mardrömmar och har svårt att somna om. Gamla jobbigheter dyker upp som Gubben-i-lådan och jag parerar så gott det går. Det är inte lätt att leka människa och vara SuperWoman samtidigt ;)

Jag fick i alla fall ihop följande förra veckan:

541 minuter träning (9 timmar) fördelat på:

49,3 km löpning (startar lugnt eftersom november var vilomånad)
2 stycken Nordic Military Training pass
Rehabiliteringsträning och stretch.

Den här veckan ska bli lugnare - eller ja det var så jag tolkade schemat eftersom det var GRÖN vecka. I mailboxen imorse fick jag från coachen "Lägg in lite fartfyllda intervaller denna vecka".

Okej boss- ska ske! Någon som vill hänga med på snabba intervaller på lördag?

12 kommentarer:

Ingmarie sa...

Inte alls omöjligt!(Om jag inte fastnat bland flyttkartonger eller hänger fast i någon gardinstång...) När, var, hur?

Kalle sa...

Jag vill! Kan inte missa detta tillfälle när två löpardrottningar möts ;-) (för första gången, eller?)

MarathonMia sa...

Tjohooo! Kristinebergs IP kl 10 eller 14 (rast i flytteriet)? eller vill ni köra anan tid? :) Jag slänger ut en blänkare senare i veckan så får vi se om fler hakar på - men ni har förtur att tycka till.

Louise sa...

Nix, inte jag, för jag är uppe i Sälen på längdåknings-träningsläger! Ska bli jättekul! Snabba intervaller är annars lite läskiga... Lycka till på lördag!

farsan sa...

"startar lugnt eftersom november var vilomånad"

Jo du.

Dunceor sa...

Jag är också sugen på Skövde 6h men jag är rädd att jag ska ta i sönder mig där så jag missar TEC så jag funderar på hoppa över det.
Men det är en spännande planering ialla fall.

Kalle sa...

Jag kan vilken tid som helst men om det inte spelar någon roll för någon annan så föredrar kl.10 eller där omkring.

MarathonMia sa...

Louise: ååååh- åka skidor - vad kul! Hållre med om att snabba intervaller är läskigt - men 400-500 meters är rätt överkomliga :)

Farsan: heh. Meningen är ju att komma upp i 70-90 km på mina RÖDA veckor.... ;)

Dunceor: Ta Skövde som en träning. Kör långsammare och samla kilometer. Tillställningen är fantastisk!

Kalle: Jag kollar upp när jag ska köra barnen till Arlanda och återkommer med tid! :D

Ingmarie sa...

Börjar ni uppvärmningen kl 10 eller ska man vara redo att köra kl 10? ;-) Jag hoppas jag kan för det vore skitskoj!!!:-)

MarathonMia sa...

hmmm - jag tror att jag springer dit och är uppvärmd till 10 i sånna fall - återkommer i frågan... :D

Ingmarie sa...

Nya bud...Mina höfter verkar inte vara så förtjusta i bankurvor...:-( Naprapatens (och min egen) teori till ryggplågan som jag nu hoppas är kurerad och ett minne blott. Så det får bli raktsräckor för mig en tid framöver...

MarathonMia sa...

aj - hoppas det blir bättre! Det kommer fler tillfällen!